Pagina 1 van 1

Korting op software bij nieuwe klanten of extra licenties

Geplaatst: 25 aug 2015 09:55
door Ontani
Ik heb een vraag omtrent kortingen op software die gegeven worden aan klanten wanneer ze meerdere licenties afnemen.

Ik zou graag software verkopen in een licentievorm van 12 maanden. Als deze klant meerdere licenties afneemt zou hij per extra licentie 1 maand gratis kunnen krijgen op zijn bestaande licenties. Deze korting zou ik willen doortrekken naar nieuwe klanten.

Als een nieuwe klant een licentie aankoopt en als referentie een bestaande klant doorgeeft dan krijgt deze bestaande opnieuw een maand korting.

Nu vrees ik dat ik hiermee in een vorm van piramidesysteem of kettingverkoop terrecht kan geraken. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Re: Korting op software bij nieuwe klanten of extra licenties

Geplaatst: 25 aug 2015 13:10
door Fortuin
Geen haan die daar gaat naar kraaien. Is gewoon referral marketing.

Probeer het wel zo simpel mogelijk te houden, want op het eerste zicht maak je iets complex dat simpel kan. Waarom bv. niet opteren om een klant x % korting te geven bij een bulk aankoop? Dat zal ook makkelijker zijn voor de klant om te verstaan.

Daarnaast kan je bv. 10% korting geven op een licentie (ipv. 1 maand gratis) wanneer een bestaande klant een nieuwe aanbrengt.

Tenzij we spreken over een SaaS, dan is dit natuurlijk perfect verstaanbaar.

Re: Korting op software bij nieuwe klanten of extra licenties

Geplaatst: 25 aug 2015 15:39
door Ontani
Geen haan die daar gaat naar kraaien. Is gewoon referral marketing.

Probeer het wel zo simpel mogelijk te houden, want op het eerste zicht maak je iets complex dat simpel kan. Waarom bv. niet opteren om een klant x % korting te geven bij een bulk aankoop? Dat zal ook makkelijker zijn voor de klant om te verstaan.

Daarnaast kan je bv. 10% korting geven op een licentie (ipv. 1 maand gratis) wanneer een bestaande klant een nieuwe aanbrengt.

Tenzij we spreken over een SaaS, dan is dit natuurlijk perfect verstaanbaar.
Ik zag ook niet meteen problemen, maar ik ben liever zeker van de zaak. Het is inderdaad een SaaS oplossing waardoor de vervaldatum van het abonnement gewoon een maandje zou opschuiven.

Bedankt voor de reactie.