Besten,
Ik ben nu al een tijdje actief als freelancer in de multimediawereld (websites en grafische dingen). Mijn facturatie gebeurt al die tijd via payroll bureaus (Tentoo, SMart) en ik heb dus geen btw nr. of zelfstandig statuut.
Tot nog toe heb ik vooral mijn werk gehaald uit vaste klanten waar ik de website onderhoud en dergelijke. Zo nu en dan al eens een klein projectje, deze projectjes factureer ik dan ook via een bestelbon van een payroll bureau (op die bestelbon sta ik dan vermeld als vertegenwoordiger/werknemer van bvb. SMart).
Er is nu een nieuw project in zicht, en daarbij wordt een offerte gevraagd. Heel normaal natuurlijk, maar ik heb dat nog nooit moeten maken. Ik vind wel tamelijk wat voorbeelden op het web, maar nu vraag ik mij of wat een offerte van mij waard is wanneer ik geen btw nr. en geen zelfstandig statuut heb; want de facturatie zal uitijndelijk weer gebeuren via een payroll bureau...
Maakt dit mijn offerte 'informeler'? Is daar enige aansprakelijkheid aan gebonden, of is het dan puur een kosteninschatting zonder enige echte geldigheid...?