Product voorstellen/verkopen bij zelfstandigen, ambulante verkoper of vertegenwoordiger?

A.Hoebeeck
Topic Starter

Product voorstellen/verkopen bij zelfstandigen, ambulante verkoper of vertegenwoordiger?

#1 , 10 dec 2015 17:25

Geachte forumbezoekers,

Ik heb een eigen online zaak voor gsm accessoires maar ik wil binnenkort een grote aankoop doen van goederen die ik wil verkopen aan zelfstandigen. Ik wil dit doen door bij zelfstandigen in de stad binnen te gaan en het product voor te stellen (en uiteindelijk te verkopen uiteraard, al dan niet direct of achteraf geleverd).

Valt dit onder ambulante verkoop en heb ik hier dan een leurkaart en/of andere vergunningen nodig of ben ik dan een vertegenwoordiger en is dit niet nodig? Waar ligt de grens tussen een ambulante verkoper en een vertegenwoordiger?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 dec 2015 21:34

U bent groothandelaar dus met BTW nr.
In een zaak die ik goed ken komen er zo regelmatig zaakvoerders van firma's langs of hun vertegenwoordigers.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”