Privé telefoonabonnement

Jackrussell
Topic Starter

Privé telefoonabonnement

#1 , 11 mar 2016 13:58

Het zit zo. Ik heb privé een telefoonabonnement in Nederland. Dat is voor mij voordelig, omdat je met dit abonnement vanuit het buitenland onbeperkt kunt bellen en sms-en. Ik woon in België en dat is vanuit Nederland bezien buitenland, vandaar.

Ik heb in België een onderneming en nu wil ik graag dit telefoonabonnement inbrengen, omdat ik ook vaak zakelijk bel. Ik kan dit telefoonabonnement niet op zakelijk laten zetten, omdat het een Belgische firma betreft en ik dan niet in aanmerking kom voor zo'n abonnement.

Wat is nu handig?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 11 mar 2016 14:04

Dat u een berekening maakt van wat nu uw kosten zijn en van wat uw kosten zouden zijn als u voor een andere formule kiest die u fiscaal wel kunt inbrengen. Zoiets hangt af van de beschikbare formules en het feitelijk beroepsgebruik, dus dat kunnen wij vanop afstand niet zeggen.

Jackrussell
Topic Starter

#3 , 11 mar 2016 14:20

Mijn kosten zijn nu uit mn hoofd zo'n € 79 per maand. Dat is een all in tarief voor onbeperkt bellen, sms-en en 2 gigabyte internet. Ik betaal gesprekskosten als ik vanuit Nederland naar het buitenland bel, maar aangezien ik niet in Nederland woon, maak ik dus geen gesprekskosten.

Alternatief zou voor mij zijn dat ik bij bijvoorbeeld Proximus een Bizz Smart abonnement afsluit. Dat zou dan een Bizz Smart XL Europe zijn omdat ik daarmee 1.000 minuten binnen Europa mag bellen. Daarmee betaal ik dan nog wel voor internet in het buitenland, bellen naar buiten Europa en gebeld worden buiten België. Dat zou op een telefoonrekening komen van enkele duizenden euro's. Het gros hiervan is beroepsgebruik.

Gezien de hoge rekeningen die elke andere formule oplevert, is zo'n formule natuurlijk geen optie. De enige optie is om 'n abonnement af te sluiten buiten België, dus bv. in Nederland of Duitsland.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”