Herinnering facturen van 7 jaar geleden

Ricko
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herinnering facturen van 7 jaar geleden

#1 , 20 apr 2016 21:32

Hallo,

Ik heb onlangs een e-mail gekregen van een leverancier van hostingdiensten met een herinnering van 4 openstaande facturen waarvan 2 van 2009 , een van 2010 en een van 2011. In totaal iets van een 1500 Euro. ik wist niet wat ik las. Bij nazicht vd boekhouding blijkt dat er 3 van de 4 facturen niet gekend zijn bij mij en ook nooit geboekt zijn. Een vind ik wel terug , maar kan niet nazien of die toen ooit betaald is geweest. Dit zijn facturen die 5, 6 en 7 jaar geleden zijn uitgeschreven en die ik waarschijnlijk nooit heb ontvangen. Ik heb ook nooit een betalingsherinnering gehad, noch een aanmaning, niet schriftelijk, noch via e-mail of telefoon. Tot vorige maand een leuke mail of ik het "even wilde regelen".

Ik heb natuurlijk deze facturen schriftelijk en aangetekend geprotesteerd. Nu krijg ik vandaag een brief (niet aangetekend) van een incassoburo om aub te betalen binnen de 5 dagen met een interest die ongeveer net zo veel bedraagt als de facturen.

Wat nu? nog eens reageren naar het incassoburo? Advokaat raadplegen? afwachten? Ik ga dat toch zomaar niet betalen? Iedereen kan zo wel een factuur opsturen na 7 jaar en direct een incassoburo erop zetten.

grtn,

Ricko

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 20 apr 2016 22:38

Voor een onderneming? Zijn de diensten effectief geleverd?

Ricko
Topic Starter

#3 , 20 apr 2016 23:24

idd, is een factuur van business naar business. Ik kan niet meer verifiëren of alle diensten zijn geleverd. Gaat over accounts van klanten, waarvan er een groot deel al lang geen klant meer zijn. Ik vermoed jaarabonnementen. Ik kan 7 jaar later niet meer controleren of datgene wat er op de factuur staat correct is. Ik kan alleen bevestigen dat ik 3 van 4 facturen nooit gehad heb.

Reclame

LeenW

#4 , 20 apr 2016 23:40

De verjaringstermijn is 10 jaar, u kunt wel vragen het bewijs te leveren.

denlowie

#6 , 18 aug 2016 09:44

Wat bedoel je hier nu mee ?

Dat je ze nog zal moeten betalen.

De stukken in de boekhouding dient 10 jaar bewaard te worden, ook je bankrekening kan je via je PC de uittreksels op vragen 10 jaar ver!

Ik zie nu niet het probleem om niet te moeten betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lanox

#7 , 18 aug 2016 09:44

Moet er voor de TS nog iets nuttigs staan in dat artikel dat hier 3 maanden geleden nog niet geschreven is geweest?

Terug naar “Handelspraktijken”