Bedankt voor de snelle reactie, bedankt ook voor de correctie. Mijn boekhouder doet de btw aangifte dus dit zal wel in het juiste vakje terecht gekomen zijn, foutje van mijn kant!Ja en ja. We leven nog steeds in een vrije markt en de hoedanigheid van uw leverancier speelt geen rol.
PS: kleine correctie op uw verhaal, onderdelen uit Amerika zijn niet intracommunautair maar import, maakt een klein verschil bij de vakken van de btw aangifte
Nieuwprijs zou 9.100 Euro incl BTW bedragen, dus als ik 7865 Euro incl BTW zou vragen (6500 + 1365 BTW) is dit dan ok?Het staat u zelf vrij een prijs te kiezen, u mag wel niet onder de normale marktprijs gaan (voor een tweedehands van 1,5 jaar oud). Met andere woorden, geen belachelijk laag bedrag.
Lijkt mij dik oké.Nieuwprijs zou 9.100 Euro incl BTW bedragen, dus als ik 7865 Euro incl BTW zou vragen (6500 + 1365 BTW) is dit dan ok?Het staat u zelf vrij een prijs te kiezen, u mag wel niet onder de normale marktprijs gaan (voor een tweedehands van 1,5 jaar oud). Met andere woorden, geen belachelijk laag bedrag.
Weet niet wat ik moet verstaan onder belachelijk laag maar het zou natuurlijk ook aantrekkelijk moeten blijven bij particuliere aankopers.
Toch niet als je met btw doorverkoopt tegen een realistische prijs?Verkopen na 1,5 jaar, je zal een herziening krijgen van de afgetrokken BTW.
Een herziening moet je doen als je de bestemming wijzigt: je gebruikt de computer privé, je geeft hem cadeau aan een vriend, je gebruikt hem voor je verzekeringenkantoor, etc. Als je hem verkoopt, wordt er btw al gerekend op de verkoopprijs, waarom zou je dan nog iets moeten herzien?Zou dit toch eens goed bevragen aan een boekhouder, je hebt deze toch ingebracht als onkosten, en volgens ik begrijp nu verkopen aan hogere prijs dan aankoop.
Dat komt op hetzelfde neer, je moet de computer dan onttrekken met btw, en dat is tegen de werkelijke waarde. De btw zal dus hetzelfde zijn.Begin eraan te denken dat het beter voor mij zou zijn om deze voor eigen privé gebruik aan te kopen en dan als particulier zijnde terug te verkopen.
Is dit mogelijk? En is dit dan nog steeds de volle 21% BTW die ik dien terug te geven of is er zoals voorgaand gezegd een 3,5/5 teruggave?