Belastings Aangifte

CarlaPe
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Belastings Aangifte

#1 , 27 jun 2016 20:28

Hey iedereen,

Ik heb sinds kort een zaak opgestart, en omdat dit nogal nieuw is vraag ik me een paar dingen af omdat de belastingaangifte aankomt.

Momenteel heb ik geen boekhouder(maar die komt binnenkort). Ik heb een eenmanszaak en ik vroeg mij af of ik op de belastingaangifte moet aanduiden hoeveel geld ik aan mijn eigen geef voor persoonlijk verbruik en of dat ik de sociale bijdragen ook op die aangifte moet plaatsen.

Momenteel duid ik alle aankopen aan maar ben niet zeker hoe ik dan de sociale bijdragen en 'loon' noteer.

Als iemand mij hiervoor een link kan geven of meer info kan geven is dit zeker geapprecieerd.

Mvg,
Carla

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jun 2016 21:11

Als één man zaak is al het geld van u, maar voor u gemak neem je een bankrekening waar je enkel je zaak mee werkt, en je neemt daar elke maand geld van voor in leven te blijven.

Volgens ik lees heb je niet veel kennis van boekhouden, daarom laat een boekhouder je boeken doen, eind van het jaar betaald die zich zelf, want als u fouten maakt daar lachen ze niet mee op de BTW hoor die hun boeten zijn zeer hoog !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”