Hallo,
Ik heb een discussie met m'n vriendin over of iets nu legaal mag of niet.
Ik heb m'n eigen bedrijfje in bijberoep. Dat levert IT-gerelateerde zaken. Dat compleet terzijde.
Wij hebben ons oog de laatste tijd laten vallen op enkele echt leuke klokken die we uit het buitenland zouden kunnen importeren per stuk. Wij hadden gedacht om (gezien de kwaliteit van het product goed is) die verder te verkopen met een beetje meerwaarde als bijverdienste.
Wij zijn NIET van plan om er 100 te importeren en dan te verkopen. Het gaat om misschien vijf stuks, en dat puur uit nieuwsgierigheid of er vraag naar is en of daar überhaupt iets mee te verdienen valt.
Vraag 1: mag dat eigenlijk als particulier (zonder factuur dus) via bvb facebook of tweedehands.be of zo iets? Ik vermoed dat dit mag, zolang het kleinschalig blijft, zodat de fiscus dit niet als een beroepsactiviteit ziet? Het gaat ook om bedragen van bvb 30 euro, nooit meer dan dat.
Vraag 2: mag ik dit factureren via mijn bijberoep bedrijfje? Daar heb ik een ondernemingsnummer en kan ik factureren, maar het is wel een IT-bedrijf.
Thx voor jullie mening!