Pagina 1 van 1

B2B verkoop. Annulatie?

Geplaatst: 27 dec 2016 22:09
door fuzzy30
Beste,

ik ben vandaag bij een klant (B2B) geweest voor een dienst.
Hij heeft een overeenkomst getekend met inclusief overeenkomst algemene voorwaarden en aankoop dienst.

Nu laat hij mij weten, dat hij nog eerst voor hij betaalt, nog eens de papieren goed wil nalezen (Alg voorwaarden) en hij geeft aan dat hij volgens de wet nog even de tijd heeft en indien nodig te annuleren. Ookal heeft hij getekend voor het aangaan van een dienst.

Normaliter geldt hetgeen hij zegt, voor particulieren.
Maar niet voor B2B. Hierbij geldt, getekend, is onmiddelijk akkoord.

Nu mijn vraag, wat weten jullie en wanneer hij verkeerd is. Hoe moet ik dat doorgeven. Moet ik dan evt wachten totdat hij bijvoorbeeld toch zou annuleren of nu al laten weten?

Mvg

Re: B2B verkoop. Annulatie?

Geplaatst: 27 dec 2016 22:26
door LeenW
Getekend is inderdaad getekend, herroepingsrecht voor particulieren kan hij niet inroepen op als hij als onderneming getekend heeft.

Re: B2B verkoop. Annulatie?

Geplaatst: 27 dec 2016 23:13
door Franciscus
Als het geen offerte was dan is die overeenkomst bindend.

Re: B2B verkoop. Annulatie?

Geplaatst: 28 dec 2016 09:51
door fuzzy30
Ok bedankt.
Ik weet genoeg.
Zal dit hem ook vriendelijk meedelen en tegen vrijdag de factuur sturen.

Re: B2B verkoop. Annulatie?

Geplaatst: 28 dec 2016 10:24
door fuzzy30
Mag ik ook even vragen.
Als klant niet wil betalen. Welke voordelige instantie kan ik dan raadplegen om de factuur te innen?

Re: B2B verkoop. Annulatie?

Geplaatst: 28 dec 2016 12:32
door Franciscus
Eerst een bij een zelfstandigenorganisatie die hebben een inningsdienst en modelbrieven ...als u lid bent.
Daarna of zelf wordt er een advocaat ingeschakeld.
Incassobureaus kunnen niet veel meer dan een brief schrijven...zeker als het maar een zaak betreft.

Re: B2B verkoop. Annulatie?

Geplaatst: 29 dec 2016 11:28
door Blaatpraat
Er zijn incasso's die gratis werken voor jou.
Hier moet je onder verstaan:
Brieven sturen, deurwaarder (minnelijk) sturen, rechtszaak aanspannen (in die volgorde).

Hoezo gratis?
Ze worden op 2 manieren betaald:
In hun voorwaarden staat er een sectie die jij in je voorwaarden moet opnemen qua schadebeding, waardoor hun kosten door de klant betaald wordt (die op voorhand akkoord gaat met die voorwaarden).
Dit is een statement die je in 9 van de 10 algemene voorwaarden tegen komt, niets abnormaals dus.
Jij krijgt de hoofdsom, maar geen schadebeding in dat geval.

In het andere geval vragen ze een commissie op de hoofdsom, die je dient te betalen als de klant betaald heeft (of ze houden dit af van het bedrag als de klant aan hun zou betalen).

Betaalt de klant niet, betaal jij niets.
Enige uitzondering is als de klant de factuur officieel protesteert, en zij menen dat het geen zin heeft om verder te gaan (tenzij jij zelf een boel kosten voorschiet).


Ik heb ondertussen al goede ervaringen met zo'n incasso.