Klant wil niet betalen
Geplaatst: 02 jan 2017 02:38
Ik had een vaste klant waar ik toch al redelijk wat aan verkocht. De facturen werden netjes betaald.
Plots bij de laatste 2 facturen ging het mis. 2 dagen na ontvangst van de goederen beweerde hij de eerste factuur betaald te hebben via overschrijving. Maar na 2 weken nog niets te zien op de rekening. Ik heb hem er toen attent op gemaakt en hij zou het in orde brengen. Ook de 2de factuur kwam niet binnen. Hij zei dat hij het super druk had, en ik stelde voor om het bedrag zelf te gaan ophalen cash dan, maar iedere dag opnieuw had hij een uitvlucht en veel tijd tot de vervaldatum had hij niet meer. Mijn zus was op een gegeven moment kwaad, ze kende hem ook persoonlijk en heeft toen gezegd waar het op stond. Opeens veranderde alles. Hij begon te beweren dat mijn producten (stickers) niets van kwaliteit hadden, en noem maar op. Hij stuurde me geen bewijzen, dus ben ik die nacht op pad gegaan om te kijken hoe het zat met de stickers die hij op zijn ramen had geplakt. Alles hing er nog exact hetzelfde aan, en daar heb ik dan ook foto's van genomen, om later te kunnen bewijzen dat hij liegt. Want stickers van een raam trekken is o zo makkelijk. Hij zei ook een aangetekende verstuurd te hebben. Ondertussen zijn we al even verder en de vervaldatum is van beide vervallen, geen aangetekende in mijn brievenbus, niks. Nu ben ik bezig met een aanmaning op te stellen. Een herinnering stuur ik niet, want het is duidelijk dat hij het niet vergeten is.
Ik zou als volgt te werk gaan:
Eerst een aanmaningsbrief waarin de facturen en alles vermeld wordt en dat hij bij het niet betalen een schadebeding en interesten moet betalen. Hij krijgt hierbij een week om het te betalen. Indien niet betaald het volgende:
Een aangetekende ingebrekestelling met de interesten en schadebeding.
Is dit goed op die manier of niet? Dit is allemaal redelijk nieuw voor mij
Plots bij de laatste 2 facturen ging het mis. 2 dagen na ontvangst van de goederen beweerde hij de eerste factuur betaald te hebben via overschrijving. Maar na 2 weken nog niets te zien op de rekening. Ik heb hem er toen attent op gemaakt en hij zou het in orde brengen. Ook de 2de factuur kwam niet binnen. Hij zei dat hij het super druk had, en ik stelde voor om het bedrag zelf te gaan ophalen cash dan, maar iedere dag opnieuw had hij een uitvlucht en veel tijd tot de vervaldatum had hij niet meer. Mijn zus was op een gegeven moment kwaad, ze kende hem ook persoonlijk en heeft toen gezegd waar het op stond. Opeens veranderde alles. Hij begon te beweren dat mijn producten (stickers) niets van kwaliteit hadden, en noem maar op. Hij stuurde me geen bewijzen, dus ben ik die nacht op pad gegaan om te kijken hoe het zat met de stickers die hij op zijn ramen had geplakt. Alles hing er nog exact hetzelfde aan, en daar heb ik dan ook foto's van genomen, om later te kunnen bewijzen dat hij liegt. Want stickers van een raam trekken is o zo makkelijk. Hij zei ook een aangetekende verstuurd te hebben. Ondertussen zijn we al even verder en de vervaldatum is van beide vervallen, geen aangetekende in mijn brievenbus, niks. Nu ben ik bezig met een aanmaning op te stellen. Een herinnering stuur ik niet, want het is duidelijk dat hij het niet vergeten is.
Ik zou als volgt te werk gaan:
Eerst een aanmaningsbrief waarin de facturen en alles vermeld wordt en dat hij bij het niet betalen een schadebeding en interesten moet betalen. Hij krijgt hierbij een week om het te betalen. Indien niet betaald het volgende:
Een aangetekende ingebrekestelling met de interesten en schadebeding.
Is dit goed op die manier of niet? Dit is allemaal redelijk nieuw voor mij