Pagina 1 van 1
Algemene voorwaarden webshop b2b
Geplaatst: 04 aug 2018 14:56
door nairashvili
Klopt het dat als je een b2b webshop hebt dat er geen retourrecht voor bestaat?... vindt er alleszins geen wet over maar lijkt wel zo. Dat bedenktijd voor aankopen op afstand enkel voor consumenten geldt?...
Re: Algemene voorwaarden webshop b2b
Geplaatst: 04 aug 2018 15:17
door Thomas Morus
Consumentenrecht is niet van toepassing op bedrijven, enkel op consumenten.
De inputs van een bedrijf, nodig om de outputs te kunnen realiseren, zijn geen consumptie
maar intermediaire bestedingen.
Re: Algemene voorwaarden webshop b2b
Geplaatst: 06 aug 2018 09:33
door nairashvili
Dus een bedrijf kan via een webwinkel zijn producten verkopen aan een retailer en absoluut geen bedenktijd / herroepingsrecht voorzien? Gezien het een verkoop op afstand is, gelden de 14 dagen in dit geval effectief niet?... Lijkt wat raar
Re: Algemene voorwaarden webshop b2b
Geplaatst: 06 aug 2018 10:02
door LeenW
De consumentenwetgeving dient om particulieren te "beschermen". Dat lijkt mij net logisch dat dit niet geldt voor ondernemingen.
Re: Algemene voorwaarden webshop b2b
Geplaatst: 06 aug 2018 10:28
door denlowie
Dit is net het zelfde als dat handelaars uitgesloten zijn van de garantie..
bv:als je iets koopt voor beroeps gebruik heb je geen garantie, tenzij in uitzonderlijke gevallen zoals een bestelwagen.
Re: Algemene voorwaarden webshop b2b
Geplaatst: 06 aug 2018 12:14
door Franciscus
Of fabrieksgarantie op toestellen.
Langs de andere kant kan men meestal wel zaken die defect zijn en of beschadigd terugsturen na ontvangst ...maar dat zijn overeenkomsten tussen leveranciers en klanten.