Pagina 1 van 1

tweedehands geleverd ipv nieuw

Geplaatst: 18 feb 2019 19:37
door dachero
Beste,

vorige week kocht ik zakelijk een 32" monitor bij de online-shop(heel goed gekend door iedereen door hun snelle levering )

Na installatie bleek die niet goed samen te werken met mijn macbook. Ik kon dit toestel terugzenden naar hun.

Bij het herinpakken merkte ik dat onder mijn sticker waar mijn lever-adres op stond nog een andere sticker kleefde.

Ik kan deze er af trekken en er stond een ander adres op in het Antwerpse.

Blijkbaar was dit toestel al geleverd geweest aan iemand anders en ook geretourneerd. De shop geeft toe dat ze een fout gemaakt hebben.

Moet ik blij zijn dat ik mijn geld terugkrijg ? (als ik niet zou geretourneerd hebben had ik niet gemerkt dat het al eerder eens verkocht en geleverd was.)

Hopelijk krijg ik mijn geld volledig terug. Ik heb geen poot meer om op te staan of drukkingsmiddel mocht dit niet zo zijn.

Is het best gewoon te retourneren en mijn geld af te wachten. Ik heb mails onderling met hun fout.

Of moet ik dit nog eens schriftelijk aanklagen of hoe pak ik dit het best aan? Ik had met Credit-card betaald

Re: tweedehands geleverd ipv nieuw

Geplaatst: 18 feb 2019 19:39
door asperger
Er is toch een termijn waarbinnen zelfs zonder reden kan worden geretourneerd?
Normaal gezien zou je geen probleem mogen ondervinden.

Re: tweedehands geleverd ipv nieuw

Geplaatst: 18 feb 2019 20:05
door puttemanp
vorige week kocht ik zakelijk een 32" monitor
De 14 dagen bedenktermijn geldt enkel voor consumenten, niet voor bedrijven.

Maar, de mannen van het blauwe bolletje hebben de fout toch toegegeven? Ik zou me geen zorgen maken, het geld komt wel terug.

P.

Re: tweedehands geleverd ipv nieuw

Geplaatst: 22 feb 2019 14:04
door dachero
Bevestiging gehad dat ik mijn geld volledig terug krijg.

Mijn vertrouwen in die shop heeft wel een deukje gekregen.

Er mag hier een slotje op.

Re: tweedehands geleverd ipv nieuw

Geplaatst: 22 feb 2019 14:49
door Milo72
Iedereen kan fouten maken, 't is de manier waarop ze er mee omgaan waar je kan over oordelen, volgens mij ...

Louter ter info: hebben ze bevestigd dat ze een geretourneerd product opgestuurd hadden ?
Of hebben ze bevestigd dat er "iets fout was gelopen" ? Dat zou evengoed kunnen betekenen dat er in hun magazijn een foutieve adressticker op de doos geplakt werd, die dan uiteraard overplakt werd met de juiste...
En had je ook maar iets opgemerkt aan het toestel zelf of aan de verpakking ?

Re: tweedehands geleverd ipv nieuw

Geplaatst: 22 feb 2019 14:56
door dachero
Ze hadden als nieuw geleverd en na mijn klacht gaf de klantendienst toe dat er mogelijk een fout was gebeurd in het magazijn. Een paar mails later zouden ze mogelijk een tweedehands geleverd hebben. De monitor zat in de doos van de fabrikant. Normaal leveren ze nog in een extra verpakking van hunzelf (blauw)

Er hing een sticker op van een vroegere klant en datum en mijne sticker zat daar voor 95% over.

In de doos was er een ferme doek in de hoek, maar dit kan bij transport van b-post gebeurd zijn.

Missen is menselijk zeker? Ik mijn geld terug maar het zal even tijd vergen vooraleer ik nog iets bij hen bestel.

Re: tweedehands geleverd ipv nieuw

Geplaatst: 22 feb 2019 16:36
door mava105
Kan je die persoon, voor wie het pakker eerst bedoeld was, niet eens contacteren? Dan weet je er het fijne van.

Re: tweedehands geleverd ipv nieuw

Geplaatst: 22 feb 2019 19:11
door Oude Belg
Tja, dat heb je met webshops die verplicht zijn retouren binnen 14 dagen te accepteren en volledig terug te betalen. Sommige shops zitten met meer dan 30 procent retourzendingen. Wat moeten ze daarmee doen?