Uit cvba gestapt - plots dagvaarding

Way2Helpfull
Topic Starter

Uit cvba gestapt - plots dagvaarding

#1 , 03 dec 2013 20:26

Graag jullie advies/mening.

Om iemand uit de nood te helpen, heb ik ter goeder trouw mijn attest bedrijfsbeheer laten gebruiken voor de oprichting van een zaak. Hierbij was ik gedurende 2 maanden mee zaakvoerder (gepubliceerd in Belgisch Staatsblad), rond februari ben ik er volledig uitgestapt (ook gepubliceerd in Belgisch Staatsblad), maar plots kreeg ik in november een dagvaarding voor een niet betaalde factuur gedateerd op april 2013 terwijl ik er in februari 2013 reeds uit was uit die zaak.

Na raadpleging van het BS, om te bewijzen dat ik er sinds februari 2013 totaal niets meer te maken met die zaak, zie ik plots een nieuwe publicatie dd november waarin mijn naam terug verschijnt als zaakvoerder terwijl nergens mijn handtekening te vinden is op de documenten die dienen neergelegd te worden bij de rechtbank van koophandel. alsook nergens een vermelding van een algemene vergadering. (rechtbank van koophandel heeft reeds toegegeven dat er langs hun kant ook een fout is gebeurd, omdat de documenten niet correct waren ingevuld door de nieuwe 'zaakvoerder' en er daarom ook geen effectieve publicatie mocht gebeuren).

Ik heb dus klacht ingediend bij het parket tegen deze personen, waarvoor ik een verhoor moest komen afleggen bij de lokale politie. Nu raden zij mij aan eerst een advocaat te raadplegen omdat de mogelijkheid bestaat dat ALS de tegenpartijen een advocaat nemen, zij mij kunnen beschuldigen van schriftvervalsing (wegens het laten gebruiken van mijn attest bedrijfsbeheer) en zo hun cliënten onnodig betrokken te hebben bij heel deze hetze, kortom dat zij de situatie helemaal omdraaien en alles op mij willen afschuiven.
Dit terwijl de feiten gaan over een onbetaalde factuur, NADAT ik reeds 10 maanden niet meer actief was in die zaak.

Graag jullie advies :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 dec 2013 20:54

U spreekt toch over een CVBA ?
Dit is een cooperative vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, dus bijna het zelfde als een bvba.

Het is niet normaal dat men u persoonlijk dagvaard voor een niet betaalde factuur, normaal dagvaard men de cvba en niet de zaakvoerder ?

Heb je zelf bewijzen dat je u ontslag heeft gegeven aan de bijzondere algemene vergadering ??

Heb je het verslag van je ontslag aan de bijzondere algemene vergadering ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Way2Helpfull
Topic Starter

#3 , 03 dec 2013 21:25

Ik heb alle publicaties van het BS en verslagen van de algemene vergadering waarin mijn ontslag vermeld staat en uiteraard zijn alle documenten getekend door de andere zaakvoerder. Eveneens staat er zeer duidelijk vermeld, dat ik vanaf mijn ontslag op geen enkele weg nog betrokkenheid heb met deze zaak.

Nog even verduidelijken, men dagvaard ook de twee andere personen die na mij zaakvoerder zijn geworden, maar wat ik niet begrijp is dat het gaat om een onbetaalde factuur van april terwijl ik reeds in februari geen enkele betrokkenheid meer had met deze zaak en alles wat er rond draait?!?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 dec 2013 21:33

Ga dringend naar een goede advocaat, valsheid in geschrifte enz.. en laat de nieuwe zaakvoeder dagvaarden, u kunnen ze niks doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”