Eenmanszaak opgericht, werkruimte thuis inbrengen?

Duffy2
Topic Starter

Eenmanszaak opgericht, werkruimte thuis inbrengen?

#1 , 10 jan 2014 13:41

Ik ben zopas begonnen als eenmanszaak, waarbij ik grotendeels van thuis uit werk. Mijn vraag is of ik mijn werkruimte, evenals het gedeelte energieverbruik, telefoon, internet, etc. dat voor mijn zaak zal dienen als beroepskost kan inbrengen?

Momenteel woon ik nog bij mijn ouders, en het is ook op dat adres dat ik mijn kantoor zal hebben. Er komt nu een aparte ruimte vrij in huis omdat mijn broer verhuist en dat zou dan een ideale werkkamer worden.

Ik zou die werkruimte dan huren van mijn ouders, want ik ben uiteraard zelf geen eigenaar van het huis. En op die manier zou dat dan onder mijn beroepskosten kunnen ondergebracht worden.

Mijn vraag is of dit mogelijk is, of doen ze moeilijk over het feit dat ik daar ook nog woon als gezinslid?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2014 15:47

Pas op met huren van een werkruimte, zelf bij uw ouders thuis. Ze zullen hierop extra belast worden.
Mijn zoon had destijds ook zijn kamer bij ons thuis opgegeven als werkruimte. Hij betaalde hiervoor geen huur. Hij heeft ze toch ingebracht gedurende 3 jaar, en er was geen extra belasting. Hij bracht dus ook een deel verwarming, telefoon en Electro in.

egeltje

#3 , 11 jan 2014 18:33

Als je deze kosten effectief betaalt kan je het aftrekken. Zoals mava zegt, op de huur zullen uw ouders belast worden

Sent from my HTC Desire X dual sim using Tapatalk

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”