Mag een aandeelhouder activiteiten uitoefenen en kan hij daa

stepisa
Topic Starter

Re: Mag een aandeelhouder activiteiten uitoefenen en kan hij

#16 , 16 apr 2015 21:19

Ja want het zijn twee verschillende personen.

Als er geschillen zijn dan zijn het geschillen tussen die twee personen (de rechtspersoon en de natuurlijke persoon).
Aangezien het belang van de natuurlijke persoon en van de rechtspersoon (waarvan hij de enige aandeelhouder is)
100 percent gelijklopend is slaat het tweede deel van uw vraag echter op niets.

Maar: Mijn buikgevoel zegt me dat u die zaakvoerder bent en dat er een geschil is tussen u en de eigenaar van de vennootschap.
Uiteraard kan de vennootschap of de 100 percent aandeelhouder ervan u wel in gebreke stellen voor bepaalde daden die u gesteld hebt als zaakvoerder.

nee ik ben momenteel geen zaakvoerder enkel enig aandeelhouder, maar voer wel activiteiten uit ..... ik wil wel een rechtsbijstand en in de polis stond er de werkenden vandaar mijn vraag of ik 1 of 2 werkenden moet aangeven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stepisa
Topic Starter

#17 , 16 apr 2015 21:24

Ik vrees dat TS zijn vraag zal moeten verduidelijken.
Het is me niet meer duidelijk wie aan wie voor wat factureert.

de vennoot voert de werken uit en factureert ze via de zaak, neemt geen loon uit de zaak en is geen zaakvoerder wegens omstandigheden veel in het buitenland waardoor iemand anders zaakvoerder is .......dus vraag was moet er ook dekking in de verzekeringspolis rechtsbijstand gevraagd voor de vennoot.....hier geen vraag over facturatie wel over de te verzekeren personen

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”