Hallo iedereen,
Wij zitten nu bijna 10 jaar in een rechtzaak tussen een FV (feitelijke vereniging) en een VZW met dezelfde naam. De VZW werd destijds opgericht zonder medeweten van de leden (op de oprichters na van de VZW uiteraard). Er is toen een bevriende advocaat aangesteld (door FV) om er een zaak van te maken. Deze advocaat wou toen de FV pro deo helpen. Intussen is het 10 jaar verder, is het bestuur volledig veranderd (ook zij die die bevriend waren met de advocaat) en is de zaak nog niet altijd niet opgelost. Wij zijn telkens met een kluitje in het riet gestuurd dat de tegenpartij opnieuw in beroep was gegaan. Intussen weten we vrijwel zeker dat ze niet voor een elfhonderdste keer in beroep kunnen gaan en weten we dat 'onze' advocaat conclusietermijnen heeft aangevraagd (of zal, wil of kan aanvragen, god weet alleen wat hij doet). Ik heb zelf moeten opzoeken wat deze 'conclusietermijnen' zijn en in feite wil dit zeggen dat we dus vrij vlug een oplossing zouden kunnen hebben. Ik bel tweewekelijks deze advocaat voor een stand van zaken en of er nu eindelijk een datum is en ik krijg nooit een klinkklare uitleg, enkel een resem juridische krachttermen.
Zijn er mensen die in gelijkaardige situaties zitten of gezeten hebben? Kunnen wij hier iets aan doen? Kunnen we het heft in eigen handen nemen (maw het dossier terugeisen en zelf naar de rechtbank gaan en pleiten)? Is dit normaal dat dit zo lang duurt?
Wij zijn natuurlijk degenen die de vuiligheid opkuisen van een voormalig bestuur die er een potje van heeft gemaakt.
Ik zou het appreciëren wat feedback te krijgen. Alvast bedankt om ons te helpen.
Michel Dominique