Beste experten,
Als bediende zou ik misschien willen starten als zelfstandige in bijberoep. Echter ter bescherming van mijn persoonlijk vermogen zou ik een BVBA of een limited willen opstarten. Is dat mogelijk of moet je dan voltijds als zelfstandige werken?
Hoe zit het met de belastingen? Stel dat ik op jaarbasis een omzet heb van 14000euro en dat al mijn onkosten (zonder loon) 2000 euro bedragen. Ik heb dus een winst van 12000euro op jaarbasis. De inkomsten kunnen van maand tot maand erg schommelen. De ene maand 1000euro, de volgende 1400euro en de volgende 150euro. Zal mijn maandelijks loon dan ook schommelen of betaal ik mezelf pas op het einde van het jaar een loon uit?
Wat als ik al mijn winst als loon wil uitkeren. Dan komt uiteindelijk mijn omzet-onkosten-loon=0euro. Moet ik dan nog vennootschapsbelasting betalen?
Bedoeling is om via affiliate/adwords/adsense geld te verdienen. Dit betekent dat ik mijn geld krijg via cheques (google, amazon, ...). Ik heb dan een inkomen maar ik zal daar nooit een factuur voor kunnen schrijven. Kan dat problemen opleveren?
Alle info is welkom;-)