dagvaarding in faillissement

Lerak
Topic Starter

dagvaarding in faillissement

#1 , 30 mei 2012 23:15

Geachte,

Ik heb net een dagvaarding in faillissement ontvangen.

Uit de tekst lijkt het alsof ik reeds failliet ben en slechts naar een vonnis hoor te luisteren.
Ik had een schuld bij de sociale kas van 7400 euro, na tussenkomst van een deurwaarder,
heb ik iedere maand 1000 euro betaald. De schuld staat nu op 2400 euro (staat ook in de dagvaarding).
Verder heeft mijn zaak geen schulden. Op de rekening van de zaak staat ongeveer 10000 euro.

Kan ik mij nog verdedigen op de rechtbank? Heb wel geen gehoor gegeven aan een uitnodiging van de
kamer van handelsonderzoeken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2012 14:00

Je heeft een dagvaarding in faillissement gekregen omdat je niet aanwezig was op op de kamer van handels onderzoeken en dan krijg je automatisch een dagvaarding in faillissement !

Als je nu aanwezig bent kan je dit op de zitting ongedaan maken, en je schuld betalen.

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fore

#3 , 31 mei 2012 14:05

http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=38592" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”