is dit legaal, is dit mogelijk?

anthonis
Topic Starter

is dit legaal, is dit mogelijk?

#1 , 11 apr 2013 00:56

Ik zit met volgende vraag,

Ik heb een zaak , en nu is er een buitenlandse (Thaise)venootschap die mijn zaak wil huren en uitbaten.
zowel het gebouw als de apperatuur zou dan verhuurd worden, er is hier dus geen sprake van overname of enige aandelen uitwisseling.
Mijn vennootschap zou dan de belasting op de inkomsten van de verhuring betalen.
En die Buitenlandse vennootschap (waar ik verder niks mee te maken heb) zou dan de uitbating doen , maar deze thaise vennootschap zou
z'n inkomsten in Thailand aangeven en bijgevolg hierop ook enkel in Thailand belast worden.

Nu is de vraag, is dit mogelijk, en is dit wel legaal?

alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Producer

#2 , 12 apr 2013 15:11

m.i, kan je uw gebouw en inboedel verhuren aan wie je wil. De huurder betaalt jou een bepaalde overeengekomen prijs. Die huurprijs komt in jouw vennootschap terecht en daar word jij dan op belast.

Op welke manier de buitenlandse vennootschap werkt, is niet voor jou van belang. Ik zou wel een degelijk en uitgebreid huurcontract laten opstellen, waarin duidelijk omschreven staat wat jij verhuurt en wat niet.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”