Management Vennootschap / BVBA

Evo1020
Topic Starter

Management Vennootschap / BVBA

#1 , 26 sep 2013 14:53

Ik ben sinds kort de overweging aan het maken om van bediende naar zelfstandige statuut te gaan. Ik zou als leidinggevende fungeren binnen een bedrijfje en ze laten beide opties open. Nu de voorkeur gaat lichtjes naar de zelfstandige daar je meer creatiever kan zijn in het financiële.

Ik weet niet goed wat ik moet doen, of gewoon als rechtspersoon een btw nr aanvragen en klaar of een BVBA oprichten. Zou een Management Vennootschap oprichten de moeite zijn. Is er verschik ts Management venn en een BVBA trouwens ? Tevens bekijk ik de EBVBA.

Alvast bedankt voor jullie bedenkingen het is allemaal nieuw voor me en zal me laten bijstaan door een "goede" boekhouden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 sep 2013 15:10

Opletten voor schijnzelfstandigheid !
BVBA en EBVBA dit het zelfde enkel de EBVBA is maar één aandeelhouder anders is dit totaal het zelfde, en de S-BVBA zou ik je zeker niet aanraden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 27 sep 2013 11:22

BVBA en EBVBA dit het zelfde enkel de EBVBA is maar één aandeelhouder anders is dit totaal het zelfde,
Ook het te volstorten maatschappelijk kapitaal verschilt: 6.200 voor een bvba, 12.400 voor en ebvba.
en de S-BVBA zou ik je zeker niet aanraden.
Dat hangt af van de precieze activiteit die men zal uitvoeren en de daaraan verbonden risico's.
Laatst gewijzigd door ddanck op 28 sep 2013 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

De Swa

#4 , 27 sep 2013 15:23

Alvast bedankt voor jullie bedenkingen het is allemaal nieuw voor me en zal me laten bijstaan door een "goede" boekhouden.
Dit lijkt me niet echt een juridisch probleem (waarvoor je op dit forum terecht kunt), maar eerder een vraag naar fiscaal advies (waarvoor je inderdaad perfect alle toeters en bellen kunt te weten komen bij een boekhouder).

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”