Eenmanszaak opgericht, werkruimte thuis inbrengen?
Geplaatst: 10 jan 2014 13:41
Ik ben zopas begonnen als eenmanszaak, waarbij ik grotendeels van thuis uit werk. Mijn vraag is of ik mijn werkruimte, evenals het gedeelte energieverbruik, telefoon, internet, etc. dat voor mijn zaak zal dienen als beroepskost kan inbrengen?
Momenteel woon ik nog bij mijn ouders, en het is ook op dat adres dat ik mijn kantoor zal hebben. Er komt nu een aparte ruimte vrij in huis omdat mijn broer verhuist en dat zou dan een ideale werkkamer worden.
Ik zou die werkruimte dan huren van mijn ouders, want ik ben uiteraard zelf geen eigenaar van het huis. En op die manier zou dat dan onder mijn beroepskosten kunnen ondergebracht worden.
Mijn vraag is of dit mogelijk is, of doen ze moeilijk over het feit dat ik daar ook nog woon als gezinslid?
Momenteel woon ik nog bij mijn ouders, en het is ook op dat adres dat ik mijn kantoor zal hebben. Er komt nu een aparte ruimte vrij in huis omdat mijn broer verhuist en dat zou dan een ideale werkkamer worden.
Ik zou die werkruimte dan huren van mijn ouders, want ik ben uiteraard zelf geen eigenaar van het huis. En op die manier zou dat dan onder mijn beroepskosten kunnen ondergebracht worden.
Mijn vraag is of dit mogelijk is, of doen ze moeilijk over het feit dat ik daar ook nog woon als gezinslid?