opzeg dexia/belfius assurance

voyageur
Topic Starter

opzeg dexia/belfius assurance

#1 , 27 jan 2013 11:10

Ik ben door de post aan het gaan van moeder die momenteel op intensieve ligt en niet in staat is om volmacht te geven of om ook maar iets te tekenen.

intussen ligt hier een brief op tafel van Belfius- herinnering vervaldag Belfius assurance. Dat moet de reisverzekering zijn.
het gaat over de premie voor de periode 1/12/2012-30/11/2013.
Deze polis mag stopgezet worden, er gaat gezien de toestand niet meer gereisd worden. Mag ik dat zo laten of moet/kan ik dat opzeggen? let wel - ik heb geen volmacht en moeder kan zelf niet tekenen. Vervalt de polis vanzelf als er niet betaald wordt, of kunnen ze nog niet-betaalde premie eisen? Of kan ik best nog de premie voor dit jaar betalen en op tijd opzeggen zodat volgend jaar niet meer verlengd wordt?
Hoofdvraag - moet ik mij hiermee bezig houden of lost dit probleem zichzelf op?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 27 jan 2013 11:17

u dient na te gaan wat de algemene voorwaarden zijn ivm het stopzetten van de verzekering
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

voyageur
Topic Starter

#3 , 27 jan 2013 12:23

er staat iets "bij niet-betaling gelden de betreffende bepalingen van landverzekeringsovereenkomstn" (?)
Zelf kan ik volgens mij niet veel doen, ik heb geen volmacht om op te zeggen en moeder kan ook geen aangetekens schrijven tekenen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jan 2013 15:05

Misschien via vrederechter bewindvoerder aanstellen?

j.demoor

#5 , 29 jan 2013 10:19

“Art.29.§ 1. De overeenkomst kan worden opgezegd bij een ter post aangetekende brief, bij deurwaardersexploot of door afgifte van de opzeggingsbrief tegen ontvangstbewijs...Art.30.§ 1. De duur van de verzekeringsovereenkomst mag niet langer zijn dan één jaar. Behalve wanneer een van de partijen ten minste drie maanden vóór de vervaldag van de overeenkomst zich ertegen verzet, volgens de in artikel 29 voorgeschreven wijzen, wordt ze stilzwijgend verlengd voor opeenvolgende periodes van één jaar...”(25 JUNI 1992. - Wet op de landverzekeringsovereenkomst.).

“Art.488bis,a)A. De meerderjarige die, geheel of gedeeltelijk, zij het tijdelijk, wegens zijn gezondheidstoestand, niet in staat is zijn goederen te beheren, kan met het oog op de bescherming ervan, een voorlopige bewindvoerder toegevoegd worden, als hem nog geen wettelijke vertegenwoordiger werd toegevoegd. B. § 1. Op zijn verzoek, op verzoek van elke belanghebbende of van de procureur des Konings kan aan de te beschermen persoon een voorlopige bewindvoerder worden toegevoegd door de vrederechter van zijn verblijfplaats, of bij gebreke daarvan, van zijn woonplaats...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Algemeen”