Discussie over bonus malus

dvaerden
Topic Starter

Discussie over bonus malus

#1 , 05 jan 2015 10:48

Toen ik 4 jaar geleden mijn eerste auto inschreef, had mijn verzekeringsmakelaar mij bonus malus 0 toegekend. Qua berekening onmogelijk gezien mijn leeftijd en rijervaring. Heb er zelf ook niet om gevraagd, maar ze verdienen daar best wat aan mijn ouders, dus voor hen kon dat. En ik ging uiteraard ook niet klagen :mrgreen: .
Ik heb op momenten 3 auto's tegelijk verzekerd gehad en ook altijd gewoon die bonus malus 0 behouden.

Nu wou ik een andere auto gaan inschrijven/verzekeren en konden ze mij opeens geen bonus malus 0 meer geven. Ik besef ook wel dat ik daar in eerste instantie eigenlijk geen recht op had, maar kunnen ze dat zomaar? Ik heb zwart op wit op mijn andere polis staan dat ik bonus malus 0 heb en ik ben ook nog steeds ongevalvrij.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2015 11:39

Het bonus-malussysteem bestaat eigenlijk al een paar jaar niet meer. Verboden door Europa dacht ik. :(

dvaerden
Topic Starter

#3 , 05 jan 2015 12:42

Ze noemen het tegenwoordig op papier gewoon "personalisatiegraad" in plaats van bonus malus, maar het principe blijft hetzelfde.
Die oude polis met graad 0 blijft overigens wel gewoon doorlopen, maar op de nieuwe/bijkomende zou die 7 zijn. Vind het eigenaardig dat die twee naast elkaar zouden lopen met verschillende voorwaarden.
Twee identieke wagens qua vermogen e.d., maar voor de ene zou ik 20% meer moeten betalen dan voor de andere.

Reclame

Terug naar “Algemeen”