Een tijdje geleden een huis gekocht (geleend bij Argenta). Ikzelf nam een schuldsaldoverzekering bij Argenta van 100%.
Mijn vriendin zou bij KBC haar langetermijnsparen gebruiken om daar een SSV te nemen van 100%.
Nu zijn we al van in september (!) aan het proberen dit te bekomen, maar het lijkt alsof KBC ons opzettelijk afblokt:
de eerste berekening was meer dan twee keer zo duur dan andere voorstellen. Als ik zei: "klopt dit wel?", dan kwamen ze plots met een veel realistischer voorstel af omdat er zogezegd iets fout was gelopen. Onze contactpersonen zijn amper bereikbaar of vertrekken voortdurend op vakantie of zijn om andere redenen vaak weken niet beschikbaar. De andere medewerkers weten blijkbaar van niets...
Nu hebben we eindelijk de papieren gekregen die de aanpassing van het langetermijnsparencontract voorziet (dus een extra waarborg overlijden voor het kapitaal dat we geleend hebben bij Argenta). Blijkbaar houden ze jaarlijks een deel van het opgebouwd reserve bij als premie (wat niet mijn vraag was, ik wou een eenmalige premie, maar kom...).
Omdat ik toch eens wil controleren hoeveel dat nu uiteindelijke zal kosten, heb ik het contract even nagelezen, en het staat er gewoon niet in... Ik heb al twee keer gemaild om mij een simulatie door te sturen, maar ik word alweer van het kastje naar de muur gestuurd.
Dit vermeldt het contract wel:
Ten eerste: het bedrag dat verzekerd wordt (100% van het geleend bedrag) bedraagt op een leeftijd van 26 jaar niet 10.000 EUR, maar zo'n goede 220.000 EUR."Deze risicopremie wordt berekend aan de hand van de leeftijd van verzekerde, het aanvullend bedrag dat in deze waarborg verzekerd wordt en de hierna vermelde premievoeten.
Premievoet op jaarbasis voor een bedrag van 10.000 EUR:
26 jaar: 8,82
27 jaar: 9,01
...".
Ten tweede: als ik deze premievoet hanteer, dan zou ik uitkomen op een premie van 8,82% van 220.000 EUR per jaar, wat compleet onrealistisch is.
Iemand die wel wijs uit deze cijfers/premievoeten geraakt?
Alvast bedankt!