Dubbel verzekerd (blijkbaar)

Wim_V
Topic Starter

Dubbel verzekerd (blijkbaar)

#1 , 09 dec 2014 14:34

Ik was verzekerd bij een verzekeringsmaatschappij, laten we deze maatschappij A noemen. Alle communicatie en de betalingen moesten verplicht lopen via de tussenpersoon, laten we deze meneer B noemen.

Destijds betaald t/m juli 2013. Een paar maanden vantevoren geïnformeerd bij maatschappij A. Die verwezen me voor alles (incl. de betaling) door aan meneer B. Alles moest via meneer B. Dus ik heb meneer B maar eens benaderd. Meneer B reageerde nergens meer op. Als ik meneer B mailde kreeg ik geen antwoord, als ik meneer B belde was hij niet thuis of als zijn moeder op nam, zou hij terugbellen en hoorde ik er niets meer van.

Uiteindelijk niets meer gehoord, ondanks wat mails. Geen polis, geen factuur, helemaal niets. Omdat juli 2013 al was verstreken, ben ik maar naar verzekeringsmaatschappij C gegaan en heb me daar verzekerd. Nu leven we december 2014 en duikt verzekeringsmaatschappij A opeens weer op met verzoeken tot betaling. Als ik daar vragen over heb, verwijzen ze me weer naar meneer B...

Wat kan ik nu het beste doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wim_V
Topic Starter

#2 , 10 dec 2014 13:47

B inderdaad wel, A heb ik dat laten weten (maar ook niet meer dan dat). B reageert inmiddels niet meer. Hij vangt nu geen provisie meer over mijn polis, dus heel interessant is het niet. A heb ik voor de zekerheid nog maar een e-mail (en aangetekende brief) gestuurd met mijn standpunt, een verzoek om dit in te willigen en bij het niet opvolgen hiervan alvast de mededeling dat ik het dan aan de rechter voor wil leggen.

Wim_V
Topic Starter

#3 , 11 dec 2014 08:34

A heb ik voor de zekerheid nog maar een e-mail (en aangetekende brief) gestuurd met mijn standpunt, een verzoek om dit in te willigen en bij het niet opvolgen hiervan alvast de mededeling dat ik het dan aan de rechter voor wil leggen.
Als ze daar niet op ingaan, zal A zelf naar de rechtbank moeten stappen ...
Ik denk dat, als ze daar niet op ingaan, ze vrolijk doorgaan met het sturen van aanmaningen, het in rekening brengen van aanmaningskosten en misschien zelfs het inschakelen van een deurwaarder. Die laatste kan zijn werk zonder vonnis niet doen toch?

Reclame

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#4 , 29 dec 2014 15:48

Een deurwaarder kan u aanmanen, daar heeft hij geen vonnis voor nodig.

Als u daar niet op reageert, dan heeft hij, om op uw vermogen gedwongen te kunnen uitvoeren, een uitvoerbare titel nodig.

Art. 1494 Ger.Wb. : “Geen uitvoerend beslag op roerend of onroerend goed mag worden gelegd dan krachtens een uitvoerbare titel en wegens vaststaande en zekere zaken”.

Zo'n uitvoerbare titel kan bv. een authentieke akte zijn of een gerechtelijke uitspraak.

Terug naar “Algemeen”