Hallo
Onder het motto 'domme vragen bestaan niet' toch misschien een eenvoudige vraag waar ik mee sukkel...
Ik heb in maart een nieuwe wagen gekocht. Ik zou onder normale omstandigheden een van de komende dagen/weken een telefoontje moeten krijgen van de garage dat hij geleverd is. (1)
Ondertussen was dit het goede moment om eens mijn huidige verzekering te vergelijken met andere makelaars/verzekeringsmaatschappijen. Hieruit blijkt dat een andere maatschappij aanzienlijk goedkoper is dan mijn huidige maatschappij. Ik zou dus voor mijn nieuwe wagen met een andere verzekeraar in zee willen gaan. (2)
Ik heb reeds een nieuwe Europese nummerplaat, maar mijn nieuwe toekomstige verzekeraar raadt toch aan een nieuwe nummerplaat aan te vragen om volgende reden:
Het gemakkelijkste om een clean break te hebben tussen de huidige maatschappij xxx en de nieuwe verzekering via ons is om een nieuwe nummerplaat aan te vragen met een nieuwe combinatie. Op deze manier kan je meteen je huidige plaat terugsturen naar de DIV te Brussel om deze te laten schrappen (verkeersbelasting wordt verrekend tussen wat je voor de nieuwe wagen moet betalen en wat je voor de huidige auto zou terugkrijgen) en kan na het doorsturen van het schrappingsbewijs naar xxx ook die polis vernietigd worden. Bij ons wordt dan de nieuwe polis meteen opgesteld met de nieuwe nummerplaatcombinatie.
Indien je de nummerplaat zou behouden ben je “gedwongen” om eerst bij xxx een voertuigwijziging door te voeren, de polis op te zeggen en pas vanaf datum dat de opzegging actief is de polis via ons te starten. (3)
Mijn huidige wagen zou ik overlaten aan de garage. Maar dan ben ik zo simpel om het volgende te denken (hier komt het punt): als ik mijn wagen over laat aan de garage en mijn huidige nummerplaat terugstuur naar het DIV, dan moet ik te voet naar huis met het nieuwe roze inschrijvingsformulier voor mijn nieuwe wagen, dan een nieuwe nummerplaat laten afkomen om daarna pas mijn nieuwe wagen op te halen? Of bezie ik dit compleet mis, of zijn er andere eenvoudigere suggesties?
Alvast bedankt!