Schade door dubbel parkeerder in ondergrondse privegarage

Nomad2015
Topic Starter

Schade door dubbel parkeerder in ondergrondse privegarage

#1 , 23 jun 2015 21:02

Hallo,

Een auto staat dubbel geparkeerd in een ondergrondse privegarage. Het kenteken en dus ook eigenaar zijn gekend bij onthaal van het gebouw.
Een andere auto die hierdoor duidelijk geblokkeerd is en dus niet normaal kan uitparkeren, probeert dit toch en raakt een pilaar, beschadigt hierdoor zijn auto.

Deze laatste wil nu de dubbel parkeerder aansprakelijk maken. Kan dit?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 23 jun 2015 21:16

ik denk het niet. Want de uitparkeerder had zijn manoeuver moeten stoppen toen hij merkte dat hij er niet door kon. Te smal is te smal en een opmerkbaar obstakel is is en blijft een opmerkbaar obstakel. De dubbelgeparkeerde stond wel fout en kàn daarvoor wel een boete krijgen.

Sirkii

#3 , 23 jun 2015 21:17

De bestuurder van de andere auto had het onthaal moeten sommeren om de wagen te (laten) verplaatsen. Een auto die stilstaat kan nooit aansprakelijk zijn.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jun 2015 15:44

Deze laatste wil nu de dubbel parkeerder aansprakelijk maken. Kan dit?
Dubbel parkeerder heeft de wagen toch niet beschadigd? Bestuurder is op "eigen initiatief" tegen een paal gereden. Ik zou niet weten hoe je hier iemand anders verantwoordelijk voor kan stellen. Dubbel parkeerder mocht daar niet staan, maar daar houdt de fout van die dubbel parkeerder ook op in dit geval. Hij stond duidelijk zichtbaar voor de bestuurder, dus de bestuurder had er ook voor kunnen kiezen zich er niet tussen te wurmen en zo zijn wagen héél te houden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Algemeen”