kiezen

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: kiezen

#46 , 18 okt 2012 20:22

Sorry JPV, maar nu laat jij de cijfers weer niet meer voor zich spreken en zoek je er allerhande verklaringen achter. Zolang die niet bewezen zijn, die verklaringen, kan je daar m.i. geen uitspraken over doen.
ik kan daar perfect uitspraken over doen, je mag zelf kiezen of je daar waarde aan die uitspraken acht of niet :). Mij lijken ze logisch.

Los daarvan is het een voorbeeld waarbij het kan zijn dat iemand wel degelijk kan zeggen dat hij goed werk levert, indien andere partijen vroeger zwak/onbestaande waren en nu pas echt actief worden.

Trouwens: evengoed kan je uit het dalen van een partij niet afleiden dat ze zeker NIET goed bezig zijn :).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#47 , 18 okt 2012 21:44

Sorry JPV, maar nu laat jij de cijfers weer niet meer voor zich spreken en zoek je er allerhande verklaringen achter. Zolang die niet bewezen zijn, die verklaringen, kan je daar m.i. geen uitspraken over doen.
ik kan daar perfect uitspraken over doen, je mag zelf kiezen of je daar waarde aan die uitspraken acht of niet :). Mij lijken ze logisch.

Los daarvan is het een voorbeeld waarbij het kan zijn dat iemand wel degelijk kan zeggen dat hij goed werk levert, indien andere partijen vroeger zwak/onbestaande waren en nu pas echt actief worden.

Trouwens: evengoed kan je uit het dalen van een partij niet afleiden dat ze zeker NIET goed bezig zijn :).
Mijn gemeente is daar een perfect voorbeeld van, blijkbaar hebben de andere partijen beseft dat ze voor de volgende keuze stonden:

- ofwel het goede beleid van de huidige burgemeester gedogen en beseffen dat de gerede kans bestaat dat ze de komende 39 jaar geen eigen burgemeester zullen kunnen naar voor brengen,

- ofwel zichzelf heractiveren en onderling na de verkiezingsuitslagen eensgezind en zonder veel trammelant een anticoalitie vormen en er de volgende zes jaar ernstig werk van maken.

Samen vertegenwoordigen de andere partijen 60+% van de kiezers, zij vertegenwoordigen een rechtsgeldige meerderheid van de inwoners.

ganapathi tantre

#48 , 21 okt 2012 13:16

Gelukkig moet ik mij nu in mijn herstelperiode in deze eens niet opjagen. Dat terzijde. Prioriteit en/of het gewicht van democratie vervalt in het niet bij persoons gebonden problemen
Of die nu financieel, maatschappelijk of anders zijn vermoedelijk is dat dan bij vele mensen de trigger om rechtser te gaan stemmen.

Reclame

ecvcaute

#49 , 21 okt 2012 19:05

Wat is precies politiek rechts? Wat links? Zijn er daar objectieve criteria voor? Wanneer is een partij goed bezig? Wanneer slecht? De persoonlijke situatie zal wel doorslaggevend zijn. Ieder heeft maw. zijn eigen subjectieve criteria om iets rechts of links, goed of slecht te noemen. En wat is een stem nog waard als anti-coalitische spelletjes toelaten dat stemmen in bepaalde richting gecounterd worden. Om nog maar te zwijgen van de hele stoelendans van het ene niveau van het ander. De lokaal verkozen mandataris die zijn lokaal mandaat laat staan voor een ministerpost omdat een federaal minister dan weer burgemeester wordt, de niet verkozen lokale mandataris die Vlaams Raadslid wordt omdat een partijgenoot daar burgemeester wordt. Hoe en vooral waarom nog kiezen?

bryan712
Topic Starter

#50 , 21 okt 2012 21:57

voila ecvaute..waarom nog kiezen??en nu hopen dat ik weer niet wordt aangevallen,maar ik zie het nut er ook niet meer van in..(maar ik ben wél geweest hoor!)

FrankV

#51 , 21 okt 2012 22:06

Vergelijk het met wildplassen. Als je zin hebt om te wildplassen, moet je het maar doen. Maar reken er dan op, dat er misschien een ijverige hulpagente staat toe te kijken, die je een GAS-boete aansmeert.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

bryan712
Topic Starter

#52 , 25 okt 2012 09:34

sorry,maar ik kan niet wildplassen,ik ben geen man :)
maar ik begrijp wel wat je wil zeggen hoor frank...:)

Terug naar “Actuele Thema's”