Hallo,
Graag had ik raad gekregen ivm volgend probleem...
In 2007 heb ik een aantal parkeerboetes gehad doordat ik geen ticket had op de parking van het station doordat de parkeerautomaat defect was. Telkens de automaat kapot was en ik 's avonds van het werk terug aan de auto kwam, vond ik 2 boets onder de ruitewisser. 1 voor in de voormiddag en 1 voor in de namiddag. Telkens nam ik contact met hen op om uit te leggen dat het niet mogelijk was een ticket te nemen doordat de automaat stuk was. Ze gingen dit nakijken en de boetes annuleren. Denkende dat dit in orde was, kreeg ik in 2008 een bevel van de gerechtsdeurwaarder in de bus met de vermelding dat ik voor 600 euro openstaande schulden had bij het parkeerbedrijf. Contact opgenomen met de gerechtsdeurwaarder om dit hele gedoe uit te klaren, maar ik kreeg een dikke njiet te horen. Er zat niets anders op dan een afbetalingplan aan te vragen en dit zo te vereffenen. De maandelijkse aflossingen heb ik steeds netjes en op tijd betaald.
De laatste afbetaling heb ik met mededeling "saldo" gestort waarmee het volledige bedrag afbetaald was. Nu krijg ik een brief in de bus waarin ze eisen dat ik 270 euro gerechtskosten betaal omdat ze dit, terwijl ik al aan het afbetalen was, voor de rechtbank laten komen hebben. Nooit heb ik daarvan een melding of wat dan ook gekregen. Kunnen ze mij dwingen dit te betalen, ondanks ik al aan het afbetalen was en ondanks ik nooit bericht gekregen heb van eender welke rechtbank ook?