Verzet?

K1K0
Topic Starter

Verzet?

#1 , 23 nov 2010 19:25

Dag iedereen,

Ik zit met een probleem en heb dringend advies nodig.

December 2009: Ik moet verschijnen voor de rechtbank omdat ik me niet aan mijn voorwaarden heb gehouden. De zaak werd uitgesteld tot half maart 2010.

Maart 2010: Door een misverstand was ik die dag niet op de rechtbank aanwezig en werd bij verstek het probatieuitstel herroepen.

16 juni: Ik krijg de uitspraak in de bus en teken verzet aan.

22 juli: Mijn zaak komt voor en de rechtbank geeft me een kleine 3 maanden de tijd om bewijzen voor te leggen dat ik me aan mijn voorwaarden houd.

14 oktober: Ik ga naar de rechtbank en geef hen het bewijs dat ik naar werk zoek en dat ik op gesprek ben geweest bij een psycholoog. Dit laatste heb ik misschien wat teveel aan mijn laars gelapt en ben ik te laat mee begonnen. Er wordt me verteld dat de uitspraak op 18 november zal gebeuren en dat ik deze vanaf 21 november kan gaan inkijken. Ik keer met een redelijk goed gevoel naar huis.

23 november: Ik ga naar de rechtbank om de uitspraak te bekijken en stel vast dat de rechtbank het probatieuitstel heeft herroepen. Helemaal niet wat ik verwacht had.

Mijn vraag is... Kan ik daar opnieuw verzet tegen aantekenen? Ik hoop het echt. Er moet echt iets zijn dat ik kan doen. De strafmaat zelf is schandalig, om nog maar te zwijgen over de manier waarop heel die zaak in elkaar zit. Moest de volledige waarheid aan het licht komen, zouden het anderen zijn die hier om hulp komen vragen in plaats van mij. Dit mag niet gebeuren.

Nog een vraagje... Krijg ik die uitspraak nog in de bus?

Alvast bedankt voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 nov 2010 19:34

Neen, je zal beroep moeten aantekenen tegen de beslissing.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2010 22:46

U krijgt het vonnis niet in de bus.

De termijn om beroep aan te tekenen is 15 dagen vanaf 18 november (als de datum van de uitspraak 18/11 was).

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”