klacht indienen tegen iemand die in psychiatrie ligt

Loria
Topic Starter

klacht indienen tegen iemand die in psychiatrie ligt

#1 , 05 dec 2010 19:44

Ik wens klacht in te dienen tegen een persoon voor stalking en belaging die momenteel echter is opgenomen in psychiatrie. Kan dat? Kan ik eventueel de sociale dienst van haar instelling opbellen om mij te motiveren waarom ik dat wil doen. Ik begrijp dat ik geen medische info kan en zal krijgen en dat hoeft ook niet, maar ik zou wel op de hoogte willen zijn van hoelang bv ze nog opgenomen is en of het in het kader van haar behandeling goed is dat ik nu al klacht indien?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 dec 2010 19:46

Dat is geen probleem. U gaat met alle bewijzen naar de politie en legt klacht neer.
Waarom zou u goedkeuring moeten vragen aan de instelling voordat u klacht zou neerleggen?

Loria
Topic Starter

#3 , 05 dec 2010 20:50

Mag ik naar de sociale dienst van de instelling bellen om om bevestiging te vragen dat ze daar ligt ( heb het gehoord via via maar weet niet voor hoelang en of ze er nog ligt?) of is dat privé

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2010 00:15

U vermeldt dat in uw klacht politie zal dat wel natrekken

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”