moet terug voorkomen voor feiten die reeds zijn uitgesproken

femke1981
Topic Starter

moet terug voorkomen voor feiten die reeds zijn uitgesproken

#1 , 05 jan 2011 23:27

moet terug voorkomen voor de feiten
Laatst gewijzigd door femke1981 op 15 jan 2011 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2011 23:32

U hebt het vonnis en het arrest van vorige maal nog?
Gaat het werkelijk over dezelfde feiten?
Van wie komt die brief??

femke1981
Topic Starter

#3 , 06 jan 2011 15:05

U hebt het vonnis en het arrest van vorige maal nog?
Gaat het werkelijk over dezelfde feiten?
Van wie komt die brief??
Ja al die papieren heeft mijn advocaat..
en identiek de zelfde feiten... de rechter heeft toen gezegd er zijn geen bewijzen waarom ik het zou moeten betalen aan hem daarom moest ik hem niet betalen,
die brief kwam aangetekend naar mij thuis en ook heeft hij er een naar mijn advocaat gestuurd, die brief werd door zijn nieuwe advocaat opgesteld!
alvast bedankt voor je reactie :)
het gaat hier over veel geld waar ik geen zaken mee hem ik kan er toch niets aan doen dat die zonder geld zit ? pff
ben het beetje beu!

mvg

Reclame

bartvdv

#4 , 06 jan 2011 16:14

Valt zoiets dan niet onder "roekeloos en tergend geding", "misbruik van recht", enz.

Gebruiker34

#5 , 06 jan 2011 16:30

Stuur een schrijven waarin u vermeld dat u op basis van het vonnis niet bereid bent tot terugbetaling van zgn. ontleend geld, precies om reden dat er geen enkele schulden zijn bewezen.

Vervolgens vraag je met aandrang geen verzoeken meer te versturen met betrekking tot deze zaak en, indien hij toch wenst door te drijven, je strafklacht zult neerleggen wegens afpersing, strafbaar gesteld in artikel 470 van het Strafwetboek.

Afpersing (art. 470 Sw)

Met de straffen, bij het artikel 468 bepaald, wordt gestraft alsof hij een diefstal met geweld of bedreiging had gepleegd, hij die met behulp van geweld of bedreiging afperst, hetzij gelden, waarden, roerende voorwerpen, schuldbrieven, biljetten, promessen, kwijtingen, hetzij de ondertekening of de afgifte van enig stuk dat een verbintenis, beschikking of schuldbevrijding inhoudt of teweegbrengt.

femke1981
Topic Starter

#6 , 06 jan 2011 21:04

Ja mijn advocaat is er nu mee bezig maar ik hoor er niet veel van:s
half februari moet ik nu terug voorkomen....
weet je ik beetje bang omdat ik niet weet wat me tewachten staat ook al heb ik da geld NOOIT geleend ofzo :S
zou het kunnen dat deze zaak geceponeert(ofzoiets) word ofzo?? Ik ken er echt niets van

alvast bedankt voor jullie reacties

Franciscus

#7 , 07 jan 2011 10:10

Is dit een burgerlijk geding?
Was het eerste een strafgeding?

femke1981
Topic Starter

#8 , 07 jan 2011 11:04

euuu, ik ben de eerste keer in beroep gegaan tegen die uitspraak, toen ben ik in mijn gelijk gesteld,
en nu na al die tijd doet hij mij weer een proces aan voor het zelfde? maar het was toch uitgesproken??
zo kan dat blijven duren dat die mij iedere ga aanklagen nadat ik in beroep de zaak heb gewonnen?
dat begrijp ik niet...
ik geef een voorbeeld: ik doe u een proces aan, ik win dat proces, jij gaat inberoep en jij wordt in u gelijk gesteld, er gaat twee jaar over ....
en ik doe u nu voor het zelfde een proces aan....

dus met andere woorden kan dit spelletje blijven duren tot een van ons dood valt?
:)

Franciscus

#9 , 07 jan 2011 13:02

Strafgeding is voor correctionele rechtbank vb wegens valsheid en de lening is de burgerlijke vordering.
Nu enkel een burgerlijke vordering voor de burgerlijke rechtbank... dat is mijn vraag.

femke1981
Topic Starter

#10 , 07 jan 2011 19:35

Ja ik denk burgerlijke rechtbank.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”