Hallo,
Ik heb van de Stad Leuven een GAS ontvangen wegens het niet-reglementair aanbieden van papier en karton. Mijn huisgenoten noch mezelf kunnen zich herinneren of we daadwerkelijk op die dag al dan niet het papier en karton buiten hebben gezet. Een procedure wordt opgestart voor het opleggen van een administratieve boete die kan oplopen tot 250€. Ik krijg wel nog de kans om mijn dossier in te kijken en mijn verweer uiteen te zetten in een aangetekende brief. Niet dat het volgens mij veel zal uitmaken... Maar hoeveel zal ik dan precies moeten betalen (kan het dus minder zijn van 250 of hang ik er zoiezo aan vast)?
Ik zou toch denken dat je vergissen van dag menselijk is. En dat je op z'n minst een waarschuwing krijgt vooraleer ze een procedure opstarten? Is dat trouwens niet verplicht?
De gemeente heeft kunnen aantonen dat dit papier en karton van mij afkomstig was doordat ze een brief gevonden hebben die aan mij geadresseerd was in het papierafval. Is dit ergens geen schending van privacy om zomaar eventjes je afval te doorsnuffelen?
En dan nog een algemene opmerking/vraag. Is het niet ietwat bekrompen van de Stad Leuven om meteen een procedure op te starten voor zoiets banaals? In elk andere gemeente laten ze je papier en karton gewoon staan als het de foute dag is en dan weet je dat je je vergist hebt...