Einde van de samenwerking client - advocaat

adlobell
Topic Starter

Einde van de samenwerking client - advocaat

#1 , 22 nov 2011 15:35

Ik moet een presentatie maken over het einde van de samenwerking tussen client en advocaat wanneer de advocaat de samenwerking opzegt vanwege een breuk in het vertrouwen (betutteling door de client en zelf conclusies indien). Ik zou hieromtrent wat meer rechtspraak en rechtsleer willen vinden, maar kom steeds terecht op intformatie over de betwisting van de erelonen..

Zou iemand mij verder kunnen helpen? Alvast bedankt.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 25 nov 2011 16:35

advocaat die een gebrek aan vertrouwen heeft?
wanneer een advocaat even op zijn centjes dient te wachten, stuurt hij een brief dat hij u niet meer wenst te verdedigen.
aan de overzijde staat dan een advocaat die er alles aan doet om zijn percenten op deze zaak (afhankelijk van het gene hij uit de brand kan slepen) met alle slinkse manieren probeert binnen te rijven.
U kan dan zelf de gevolgtrekking maken; aan wiens kant het vertrouwen ontbreekt...
Handige documenten voor Personenrecht

adlobell
Topic Starter

#3 , 30 nov 2011 12:43

U mag er het uwe van denken, maar daar ben ik dus niet mee geholpen..

Reclame

Vandebos

#4 , 30 nov 2011 12:56

De zaak Crispyn voor assisen Gent kan helpen?

Het antwoord op deze parlementaire vraag?

http://www.senate.be/www/?MIval=/public ... 34&LANG=fr" onclick="window.open(this.href);return false;

Angelina Elander > Sven mary in het dossier De Gelder

Vertrouwensbreuk zoals geregeld voor collectieve schuldbemiddeling:

http://www.senate.be/www/?MIval=/public ... =2&LANG=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

5 minuutjes google en je vraag kritisch stellen kan wonderen doen...

lucgescheiden

#5 , 30 nov 2011 13:37

Wanneer een advocaat een opdracht aanvaart, dan is het de client die zijn vertrouwen schenkt.
Het is de client die een deel van zijn ziel blootlegt, in de hoop dat de advocaat: zijn
rechten en onrechten zal verdedigen en dit op deskundige wijze.
( En liefst nog tegen een betaalbaar tarief, zoniet ProDeo)

Hiertoe sluit de advocaat een overeenkomst met de client.
De advocaat is in deze overeenkomst onaantastbaar,
Hij wordt namelijk ingedekt door de collega's aan de balie, op het openbaar ministerie en binnen de rechtbank.
En zelfs wanneer hij staat te liegen, om welke redenen ook, kan zijn client hem niets maken.
(Lees de andere draden op dit forum!)

Welk vertrouwen dient er dan langs de kant van de advocaat aanwezig te zijn t.o.v. zijn client?
Inderdaad, enkel en alleen de aanvaarbaarheid, en de betaling van zijn erelonen,
dat hebt u reeds goed gevonden!
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”