Legitimatiekaart advocaten

Jan_D
Topic Starter

Legitimatiekaart advocaten

#1 , 19 jan 2012 14:51

Beste forumleden,

In het kader van de ons immer allen bekende 'Salduz wet' heb ik volgende vraag voor de advocaten/politiemensen op het forum.

In de omzendbrieven van het parket staat dat advocaten die zich aanbieden voor het vertrouwelijk overleg/bijstand tijdens verhoor zich aan de hand van drie zaken moeten identificeren tegenover de politiedienst.
- identiteitskaart
- uniek volgnummer van de permanentiedienst van de balie
- legitimatiekaart voor advocaten.

Het is om deze laatste dat het te doen is. Niemand in mijn omgeving weet concreet hoe deze eruit ziet. Zijn er bepaalde veiligheidskenmerken aan deze kaart verbonden (watermerk/reflecterend logo)? Kan iemand ons eventueel aan een voorbeeld helpen?

Met vriendelijke groeten,
Jan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 19 jan 2012 17:47

De advocatenkaart betreft een papieren kaart met foto en stempel ... Speciale kenmerken bevat deze tot op heden naar mijn weten niet...

Jan_D
Topic Starter

#3 , 19 jan 2012 18:32

Enig idee wat voor stempel dit dan betreft? Hoe ziet deze eruit? Is deze afhankelijk van balie tot balie of universeel?
Je hebt toevallig geen voorbeeld van deze kaart?

Het spijt me dat er zoveel vragen zijn, dit zou in feite niet mogen. Maar over de legitimatiekaart is niets van informatie beschikbaar.
Alvast bedankt voor de snelle respons.

Reclame

Kali

#4 , 19 jan 2012 18:44

De kaart is dubbelgevouwen

Dicht: Bovenaan is er een logo van CCBE en de verwijzing naar de website http://www.ccbe.org" onclick="window.open(this.href);return false; en de melding "Carte d'identité professionnelle d'avocat" en nogmaals in het engels

Opengevouwen:
Bovenaan:
Naam, Voornaam, Adres, Professionele titel, handtekening en datum zolang geldig (vervalt na 3jaar (stagiair), 1 jaar advocaat)

Onderaan: Autoriteit (balie brussel bvb) , foto, nr (stagiairs orf tableaunr ) en datum van de kaart, stempel (Orde van advocaten te Brussel, dus idd per balie)

Achterkant dicht: Advocaat in x aantal talen

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jan 2012 20:26

Afbeelding
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kali

#6 , 20 jan 2012 05:58

Oei, die van mij dateert blijkbaar nog van voor de elektronische dan...

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”