Eenvoudige maatregel van inwendige orde

Saar20
Topic Starter

Eenvoudige maatregel van inwendige orde

#1 , 20 jan 2012 04:40

In mijn cursus strafprocesrecht kwam ik het volgende tegen:
In principe brengt het niet-afleggen van de eed de nietigheid van het deskundigenverslag met zich mee. De nietigheid kan echter worden gedekt door een vonnis of arrest op tegenspraak, dat niet een eenvoudige maatregel van inwendige orde is, op voorwaarde dat de nietigheid niet voor de rechter was voorgedragen of door hem ambtshalve werd uitgesproken.
Wat wordt er bedoeld met het vetgedrukte? Ik heb al wat gezocht op internet, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden...

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2012 08:58

Bijvoorbeeld de beslissing om een zaak uit te stellen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jan 2012 12:08

Wat deden studenten VOOR het computertijdperk? :(

Reclame

Sirius_Legal
Contacteer: Website

#4 , 21 jan 2012 19:57

Inderdaad beslissing tot uitstel, tussenkomst van een partij, toewijzing aan een andere kamer, heropening debatten, ... Dat soort dingen kan in tussenvonnis beslist worden.

En Mava105, in mijn tijd -voor het internet dus- moest je dan wat rondbellen naar vrienden of wat collega-studenten gaan lastigvallen in de bib. leve het internet dus :-)

Mvg,

Sirius Legal.
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

Saar20
Topic Starter

#5 , 22 jan 2012 04:20

Bedankt!
Wat deden studenten VOOR het computertijdperk? :(
Tja, het internet is er nu eenmaal, dus kan ik er maar beter gebruik van maken. ;)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”