Ik (liever: mijn bedrijf) zit verwikkeld in een procedure met een ander bedrijf. De advocaat van de tegenpartij heeft de onhebbelijke gewoonte mededelingen en vragen via mail te sturen. Daar wordt geen reactietermijn bij naar voor geschoven. Ik ben overigens al met een procedure van dagvaarding van de tegenpartij gestart, maar wacht nog op de betekening.
Die advocaat heeft niets te bepalen qua reactietermijn. Dat is pure intimidatie. Als die advocaat bvb vraagt om binnen de 2 weken te antwoorden en u doet dat slechts na 1,5 maand is dat uw volle recht. Hij kan natuurlijk ondertussen wel met een procedure begonnen zijn uiteraard.
Nu krijg ik hier plots een mail van de bewuste advocaat dat ik een bepaald stuk niet in de bewijsvoering kan invoeren omdat ik niet tijdig op zijn eerdere vraag daarover heb gereageerd (10 dagen terug via mail gesteld, zonder reactietermijn). Simpele vraag verder, ging erover of ik iets verzonden had of niet. Ik vermoed dat dit toch niet zonder meer kan?
Kan idd. niet. Verder raad ik u aan aan die advocaat te vragen u schriftelijk op de hoogte te brengen. Er is geen enkele wet die u verplicht een E-mail adres te bezigen. U maakt het hem daarenboven op die manier iets te gemakkelijk
Maar je kan er toch niet van uitgaan dat mensen elke dag hun mail checken (Ik krijg er zo'n 300 per dag waardoor ik niet alles meteen zie, soms vallen die ook gewoon in de 'spambox').
Inderdaad, meld hem daarom zoals ik zei per AS dat u enkel nog correspondentie per brief wenst. Dat is uw volle recht (zoals het bvb ook uw volle recht is om geen telefoon te hebben). Trouwens de bewijsvoering voor u is eenvoudiger met een brief die u van hem ontvangen hebt (in het geval hij zaken in die brief zou schrijven die nadelig voor hem of zijn clent zijn)
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard