syntheseconclusies te laat ontvangen

Keh
Topic Starter

syntheseconclusies te laat ontvangen

#1 , 28 feb 2012 19:34

Hallo, Ik ben beklaagde in een burgerlijke rechtszaak, op de eerste zitting werd een agenda opgesteld om conclusies neer te leggen, ik heb achteraf geen bevestiging meer gekregen maar de data toen wel genoteerd. De tegenpartij moest uiterlijk 16/2 antwoordconclusies neerleggen. Zijn advocaat heeft deze aangetekend verstuurd, de poststempel is 16/2, ik kon deze ten vroegste op maandag 20/2 afhalen. Kan ik stellen dat zij te laat waren ? Worden deze conclusies automatisch uit de debatten geweerd of moet ik dit zelf vragen, en zoja, op welke manier ? Voor de tegenpartij is het een syntheseconclusie (eerste was de daagvaarding). Maakt het verschil als ze wel tijdig ter griffie werden neergelegd ? (wat ik nog niet heb nagevraagd).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2012 21:05

Art. 747 Ger W.

Onverminderd de toepassing van de in artikel 748, §§ 1 en 2 bedoelde uitzonderingen, worden de conclusies die na het verstrijken van de termijnen ter griffie worden neergelegd of aan de tegenpartij gezonden, ambtshalve uit de debatten geweerd.

De conclusie die de laatste dag van de termijn aan u werd toegezonden is dus tijdig, op voorwaarde dat ze dezelfde dag ter griffie werd neergelegd.

Eddy009

#3 , 29 feb 2012 22:20

Scorpioen spreekt de waarheid en niets dan de waarheid :-)

Neem best eens telefonisch contact op met de griffie en vraag of én wanneer er conclusies werden neergelegd door de wederpartij.

Reclame

Keh
Topic Starter

#4 , 01 mar 2012 11:52

ik heb geen seconde getwijfeld aan scorpioen hoor ;)
heb het zonet nagevraagd bij de griffie, ze werden per fax ontvangen op 16/02 en per post op 20/02.
Ik veronderstel dat de toezending per fax geldig is, hoewel een faxdatum op het apparaat fout kan ingesteld zijn ?

Keh
Topic Starter

#5 , 01 mar 2012 11:57

, op voorwaarde dat ze dezelfde dag ter griffie werd neergelegd.
wat zijn de gevolgen als er één of meerdere dagen tussen neerlegging ter griffie en toezending aan tegenpartij zit, maar beide wel binnen de uiterste termijn?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”