opmerkingen schijven naar een gerechtdeskundige

zoe1
Topic Starter

opmerkingen schijven naar een gerechtdeskundige

#1 , 01 okt 2012 17:06

Mag men zelf opmerkingen als eiseres (in een zaak)schrijven naar een deskundige (met copie aan de advocaat van de tegenpartij uiteraard) betreffende zijn verslag die hij van een eesrte installatie vervandering gemaakt heeft.

Of moet men imperatief via zijn advocaat gaan. Probleem is dat mijn advocaat 4 dagen niet reageerd (verlof)
Laatst gewijzigd door zoe1 op 02 okt 2012 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2012 17:33

U mag zelf de deskundige aanschrijven. U moet wel kopie aan de advocaat van de tegenpartij sturen.
Toch is het aangewezen uw advocaat te laten schrijven.

zoe1
Topic Starter

#3 , 01 okt 2012 20:08

Kunnen ze dat tegen mij gebruiken dat ikzelf shrijf (maar toch met copie naar de raadsman van de tegenpartij)?

Is een e-mail naar iedereen (deskundige, raadsman tegenpartij, mijn raadsman) wettig? Of moet ik dat aangetekend naar iedereen doen?

Reclame

scorpioen

#4 , 01 okt 2012 23:50

Ik zie niet in hoe dit tegen jou zou kunnen gebruikt worden.

Dit mag per e-mail.

zoe1
Topic Starter

#5 , 02 okt 2012 14:04

Bedankt!

Maar mag die gerechtdeskundige mijn opmerkingen niet aanvaarden en zeggen dat het moet via mijn advocaat gebeuren?

scorpioen

#6 , 02 okt 2012 14:34

Ik zie niet in op grond van welke wettelijke bepaling de gerechtsdeskundige uw opmerkingen, die u hem rechtstreeks toestuurt, zou mogen weigeren.

zoe1
Topic Starter

#7 , 02 okt 2012 14:54

Tijdens de installatie vergadering had hij gezegd dat alles via de advocaten moet gebeuren.

Welke wettelijk referentie kan ik geven dat ik mag opmerkingen naar hem sturen?

scorpioen

#8 , 02 okt 2012 15:34

Welke wettelijke referentie zou de deskundige kunnen geven om geen rekening te houden met jou opmerkingen? Geen.

De wet zegt nergens dat een partij die een advocaat heeft alleen via deze advocaat mag handelen. Zo gebeurt het zelfs dat een partij die een advocaat heeft zelf een conclusie neerlegt in de zaak. Die conclusie wordt door de rechter ook niet geweigerd.

zoe1
Topic Starter

#9 , 02 okt 2012 15:37

Bedankt voor U hulp!!

IK heb aan mijn advocaat gevraag dat hij mijn opmerking wilt opnemen in een nota naar die deskundige en de tegenpartij. Ik wacht af morgen weet ik of hij het doet

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”