rechtbank in eerste aanleg

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

rechtbank in eerste aanleg

#1 , 02 okt 2012 15:27

Stel ik heb een lopend proces tegen een vennootschap lopend en ben een niet handelaar of zelfstandige, en ik ben in eerste aanleg veroordeeld, maar ben in beroep gegaan.

Nu is deze vennootschap overgenomen en de oude vennootschap waar ik een proces met heb is in vereffening, nu zegt een advocaat dat zij bericht gekregen heeft dat de totale proces terug van nul moet gevoerd worden!

Is dit juist of hoe zit zo iets in elkaar .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen

#2 , 02 okt 2012 16:39

U zal toch iets meer uitleg moeten geven:

U schrijft: de vennootschap is overgenomen .... de oude vennootschap is in vereffening.

Als de oude vennootschap in vereffening is, is ze niet overgenomen.

Misschien zijn (bepaalde) activiteiten van de oude vennootschap overgenomen door een andere vennootschap, maar zonder dat de andere vennootschap "de oude vennootschap" overneemt, niet de "rechtsopvolger" is van de oude vennootschap.

Als men dan om welke reden dan ook tegen de nieuwe vennootschap wil procederen kan het zijn dat men een nieuwe procedure moet beginnen.

denlowie
Topic Starter

#3 , 03 okt 2012 11:59

De vennootschap(immo) is in vereffening, maar een vennootschap van de dochter van de eerste vennootschap doet de werkzaam heden verder met een ander vennootschap zelfde naam maar in het KBO een andere naam en een ander ondernemingsnummer en een ander adres van maatschappelijke zetel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”