verjaringstemijn

LUCWVL
Topic Starter

verjaringstemijn

#1 , 18 okt 2012 13:17

Dag iedereen,
In 1995 heb ik een som geld gegeven aan iemand, en als onderpand heb ik een juweel gekregen.
in 1996 heeft de rechtbank geoordeeld dat ik dat onderpand diende terug te geven, zodra er betaald werd.
Tot op heden is er nog geen betaling gebeurt, en los van deze procedure werd er rechtsgeldig gestuit, desniettegenstaande deze partij verjaring inroept wegens een vormfout die een gerechtsdeurwaarder zou gemaakt hebben in het jaar 2000. Dat ligt nu voor bij de rechtbank.

Uit veiligheidsoverwegingen heb ik dat juweel in een kluis gedeponeerd, en dat kost mij geld.
Het staat bijlange niet vast of deze persoon ooit nog zal kunnen terug betalen, want als de rechtbank zou deze procedurefout volgen, wat onwaarschijnlijk is, dan is de kans dat ik het volledige bedrag zal kunnen terug vorderen van deze persoon klein, doch waarbij het niet is uitgesloten dat ik een vergoeding bekom via een andere weg, aangezien er andere partijen verhinderd hebben dat ik betaling kon krijgen, waarbij het niet uitgesloten is dat de verzekering van deze partij zal dienen tussen te komen.
De kans dat de schuldenaar zal betalen is quasi "nul"

Mijn vraag:
Ben ik gehouden dat onderpand te bewaren, tot op het moment dat er ooit een betaling zou komen, of geldt er op het bewaren van het onderpand ook een verjaringstermijn?

Mag ik dat onderpand verkopen?

dank voor elke reactie

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding