Ik ben 2 jaar gescheiden en ik vind dat ik slecht uit de procedure ben gekomen; doordat m'n advocaat destijds de zaak helemaal niet goed behartigde.
Mijn ex heeft bekomen dat bij co-ouderschap: de kinderbijslag haar toekomt, zij de kinderen fiscaal ten laste heeft, dat ik 50% van de gewone school/dokterskosten moet betalen...met daar nog 'ns bovenop 200 € maandelijks extra (inmiddels 213 €)..
Ik heb destijds steeds blijven beweren bij m'n advocaat dat dit voor mij onredelijk hoog was...én in beroep wilde gaan...
Zijn antwoord bleef na meerdere bezoeken dat het zeer reëel was dat ik bij een hoger beroep nog meer zou mogen betalen..
Ik heb dit nooit begrepen... soit ik zat in een diepe én zware vechtscheiding ...en heb aldus laten gebeuren...
Inmiddels 2 jaar verder: ik heb maandelijks mijn spaargelden dienen aan te spreken om rond te komen... is dit geld opgesoupeerd...
Bovendien is het in mijn werk (ik heb al 25 jaar een vennootschap, waarin ik alleen werkzaam ben) dermate crisis...
Ik wilde dus een herziening bekomen via het vredegerecht...ik heb mezelf aldus verdedigd tegen de advocaat van m'n ex...
Grondig voorzien van bankdocumenten, talloze annulaties van opdrachten, boekhoudkundige cijfers (gigantische terugval van omzet: quasi faillissement), zaken die de huidige levensstandaard van ex aantonen (een enorme vooruitgang in levensstandaard...weliswaar zonder loonsverhoging).
Ik was mezelf tot de dag van vandaag hetzelfde loon blijven uitbetalen wat noodzakelijk was: afbetaling woning, bijdrage ex, energiekosten, voeding...: ik heb dit uiteraard gedaan om wanbetalingen (en de daaruit nog ergere toestanden te vermijden)... Doch dit is niet haalbaar en moet onmiddellijk herzien worden om mijn (levens)werk van 25 jaar (nooit elders gewerkt) te redden...
Uitspraak vredegerecht: inderdaad de firma gaat gigantisch achteruit...doch u heeft persoonlijk geen gewijzigde situatie... Tegeneis tegenpartij (om nog een hogere bijdrage te bekomen) afgewezen omdat hiervoor geen financiële ruimte is"
Het één bevestigt het ander... moest ik dan stoppen met betalingen uit te voeren misschien?!
Mijn vraag is: kan ikzelf opnieuw in beroep gaan tegen deze uitspraak? En de werkwijze? Kan ik opdraaien voor de verdedigingskosten van m'n ex, of eventueel voor een "tergend geding"?
Ik blijf erbij dat m'n eis redelijk is: zelfs bij een normaal functioneren van het bedrijf:ik heb geen enkele loonsverhoging gekend sedert 2007 én maandelijks blijft er niks over: geen geld voor ontspanning, kledij, reizen...