- Zaak voor de vrederechter tussen mijn vrouw en haar ex-man ivm verhoging alimentatie voor hun gezamelijk kind;
- Vonnis geeft mijn vrouw gelijk en kent haar een gedeeltelijke verhoging toe;
- Tegenpartij gaat in hoger beroep tegen dit vonnis en vraagt ongegrondheid van origineel verzoek;
- Tegenpartij heeft advocaat; mijn vrouw niet
1) Ik begrijp dat mijn vrouw nu ook "incidenteel beroep" kan instellen, haar rechten kan hernemen en haar oorspronkelijk vordering kan weerhouden.
vraag: hoe doet zij dat best? In de eerste conclusies vermelden? Een formulering, voorbeeldje of doorverwijzing naar een link zou handig zijn.
2) Zij vroeg in in de procedure voor de vrederechter bedrag X en kreeg bedrag Y (= ietsjes lager). Ondertussen blijken er gegronde argumenten te zijn om te staven dat haar origineel verzoek eigenlijk te laag was. Kan zij haar vordering in hoger beroep aanpassen (mits argumentering)?
Om preken ivm "oneerlijk, afgesproken in de eot, ..." te vermijden (zoals vorige keer

vraag: mag zij haar vordering in graad van beroep aanpassen en een hoger bedrag vragen dan wat ze voor de vrederechter vroeg? moet dat aan speciale voorwaarden voldoen?
Bedankt alvast!
Alain