De huidige stand van zaken is nu als volgt.
Mijn vroegere makelaar raadde mij aan een nieuwe procedure te starten, eerder dan in beroep gaan. En dus trachten daar mijn gelijk te halen. Dit was een kostenloos advies. Ik heb nu rechtsbijstand via DAS. Deze hebben niet eens gebeld naar tegenpartij of hun raadsman noch mijn raadsman. Ik weet dus nog steeds niet waarom deze negatief advies geeft.
Ik raadpleegd een nieuwe raadsman. Deze heeft er geen goed oog in vertelde hij omdat het gaat over ramen die ik in 2006 bestelde. Echter merkte ik op had ik die besteld met nog andere ramen en deuren om geen kleurverschil te hebben met het schrijnwerk beneden. En ik zou deze ramen enkele jaren later laten plaatsen gelijk met het nieuwe schrijnwerk van de voorgevel. Dus er was in 2006 helemaal geen conflict. In 2009 had ik de eerste offerte laten maken voor de rest van het schrijnwerk. Dat is inmiddels ook alweer 3 jaar terug. De rechter zal volgens mijn raadsman zeggen "u bent te laat" omdat het zo lang geleden is. Dat was de uitleg daar op kantoor. Maar hij gaat het dossier nog eens bekijken en zoeken of hij nog iets vind.
Nu, zoals steeds bij bouwwerken gingen er bijna 2 jaar overheen alvorens de werken werden uitgevoerd. Dat was pas in Februari 2011. Dus slechts anderhalf jaar terug. In April had ik mijn eerste raadsman geraadpleegd. Deze heeft een paar foutjes gemaakt, zoals nalaten mij inlichten omtrent een voorstel van tegenpartij om een volgens hun geannuleerde voordeur alsnog te plaatsen, dit op voorwaarde dat ik nog 5000 euro betaalde. De reden die hij (mondeling) gaf was dat ik in zij ogen al genoeg betaald had. Mijn 2de raadsman kan mijn eerste niet aanvallen omdat hij de zaak heeft overgenomen. Doch had hij dat misschien beter niet gedaan. Hij geeft negatief advies nu. Dat verwijt ik hem ook nu.
De twistpunten zijn op een paar detail na deze:
(ongeschikte ramen die wel geschikt zijn wat bewezen is, geannuleerde voordeur die niet geannuleerd is, pas een spoor terugvinden van 1000 euro voorschot na contact van mijn eerste raadsman, verbouwing van een raam dat wegens betegeling niet verwijderd kan worden doch waarvan de raamprofielen besteld werden nog in 2010
Ik stuurde de raadsman die ik raadpleegde de volgende bedenkingen:
1.ben ik ook nog te laat gezien de werken en twistpunten dateren van 2011?
2.indien te laat, was ik 18 maand terug ook reeds te laat?
3.Indien te laat, had de tweede raadsman mij beter moeten adviseren?
4.Nu het dossier niet overgenomen word vanwege reeds een tweede raadsman gehad, kan de eerste raadsman wordn aangevallen zonder deonthologisch bezwaar?
5.Kan de eerste en eventueel 2de raadsman worden aangevallen wanneer de zaak niet word overgenomen maar wel een nieuwe zaak word gestart?
6.Gezien ik dan alles van de eerste zaak moet betalen, kan ik dat in rekening brengen van een der raadsmannen die ik versleten heb?
Wat ik niet vroeg, maar de vraag speelt wel.
1.Wat zegt de deonthologie van het feit dat mijn 2de raadsman tot 2 jaar terug nog samenwerkte met de raadsman van de tegenpartij?
2.Heeft deze raadsman getracht mij te ontmoedigen door de kosten via verzetprocedure verder op te drijven, dit eventueel om mijn eerste raadsman een hand boven het hoofd te houden.
Nog een vraag aan de forumleiding. Is het beter een nieuw topic te starten gezien de oorspronkelijke titel van deze topic?
Mijn vraag aan iedere bezoeker van dit forum. Willen jullie trachten elke vraag van 1 tot 6 een mening over te formuleren aub?
Ik zal jullie zeer dankbaar zijn daarvoor.