Deurwaarder geen AS ontvangen

kr.cher
Topic Starter

Deurwaarder geen AS ontvangen

#1 , 09 jan 2013 11:16

Hoi
Ik kreeg in het verleden een PV opgestuurd voor een Administratieve boete, hierin stond da tik 15 dagen de tijd had te reageren en mijn verweermiddelen bekend te maken. Hiervan heb ik ook gebruik gemaakt. Echter ik heb hier niet s meer van gehoord.
Tot er opeens een deurwaarder aan de deur stond die mij de beslissing van de gemeente kwam afleveren + de factuur, mijn boete van 62 + de kosten van 2 keer dat bedrag.
Dit vond ik raar en ben dan maar eens op de gemeente gaan horen. Blijkbaar hebben ze wel een AS verstuurd maar is dit bij hun terug gekomen met een stempel van de post "niet afgehaald". Ik kan me helemaal niet herinneren dat er uberhaupt een briefje avn de post in de bus heeft gezeten dat ik een AS moet gaan afhalen, anders had ik dat wel gedaan.
Nu vraag ik me toch af, als ze weten dat ik de brief niet ontvangen heb, waarom krijg ik dan wel de deurwaarder op mijn dak(als incasso dan) en die extra kosten zie ik al helemaal niet zitten. Ze weten heel goed dat ik de brief niet heb ontvangen. Ze vertelde me dat ze de procedure gevolgd hebben, AS, meer niet, geen herinnering ofzo, moeten ze blijkbaar niet doen..maar nu zit ik wel met een kostelijke affaire...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 09 jan 2013 12:04

als het stad beweerd een AS te hebben verstuurd, dan hebben ze hiervan een verzendbewijs.

vraag hiervan een kopie.

indien u akkoord gaat met hun beslissing, is het beste dat ge kunt doen het hoofdbedrag betalen en de kosten van de deurwaarder betwisten via een aangetekend schrijven.

Oude Belg

#3 , 09 jan 2013 13:24

In dit geval (een GAS) treedt de deurwaarder wel degelijk op als deurwaarder; er is géén gerechtelijk bevel meer nodig. De kosten zijn ten laste van de schuldenaar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Drone

#4 , 09 jan 2013 16:01

ja ok,

maar de gemeente beweerd een aangetekend schrijven te hebben gestuurd met (ik vermoed) de weerlegging van topic starter zijn argumenten.

topic starter zegt deze nooit te hebben gekregen, maar de gemeente beweerd wel deze aangetekend te hebben verstuurd, heeft topic starter dan geen recht om dit (verzend)bewijs te zien zodat hij zeker is dat er geen "procedure fouten" zijn gemaakt?

voor hetzelfde stuurt de gemeente geen AS of naar een verkeerd/onbestaand adres . . .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jan 2013 18:14

Ik denk niet dat zoiets in het GAS-reglement zal staan.
U bent niet akkoord en u stuurt dat op.
Gemeente ttz de gasambtenaar zal hierop antwoorden door zijn beslissing te sturen via AS.
U reageert niet en dan is het de volgende stap in de procedure.
Ik vermoed dat u nu naar de rechter zal moeten stappen.
http://www.justwatch.be/Justwatch.be/GAS.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.antwerpen.be/docs/Stad/Bedri ... dboete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zal inderdaad een dwangbevel zijn uitgeschreven en dat staat gelijk met een vonnis dus deurwaarder treedt in dat geval op als deurwaarder en NIET als incasso.

U kan wel inzage van het (ganse) dossier vragen bij de sanctionerende ambtenaar

kr.cher
Topic Starter

#6 , 10 jan 2013 09:33

De gemeente heeft een verzendbewijs van hun AS, maar ze hebben in hun dossier ook de brief verzonden brief omdat ik heb niet heb afgehaald e nheeft de post die teruggestuurd. Er is dus een bewijs dat ik de brief niet heb, want de gemeente heeft hem...

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 jan 2013 09:39

Of u de brief wel of niet gekregen heeft is van geen belang.

Als de brief u aangeboden wordt en u bent niet thuis, dan houdt de post deze brief een tijdje bij (ik dacht 14 dagen) en brengt u hiervan op de hoogte met een briefje. Vanaf het moment dat de brief u aangeboden is, bent u juridisch gezien op de hoogte van de inhoud van de brief.

Uit uw relaas begrijp ik dat u geen briefje in de bus gekregen heeft. Ik vrees dat een rechter dit echter niet aanvaardt en dat u gaat moeten bewijzen dat er u geen AS is aangeboden. Misschien alvast klacht indienen bij de post?

kr.cher
Topic Starter

#8 , 10 jan 2013 09:56

ok bedankt, zolang het me dus is aangeboden is voor hun alles in orde en kan ik daar niets tegen onbrengen.

Fore

#9 , 10 jan 2013 10:56

zie:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=44197" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”