Verzet geweigerd door rechter?

Chris80
Topic Starter

Re: Verzet geweigerd door rechter?

#31 , 07 jun 2013 12:25

Eerst dossier.
Ik denk niet dat we dat ooit te zien gaan krijgen aangezien wij nooit bij de zaak betrokken zijn geweest en men daar heel strikt/voorzichtig mee omgaat.
(dat was ook één van de redenen waarom we verzet hadden aangetekend).

Maandag heb ik een afspraak met zijn advocaat.

Morgen gaan we nog eens op visite in de gevangenis.
Hij zou ons toestemming moeten geven om dat dossier in te kijken.
Het beste lijkt ons dat we hem een papier laten tekenen waarin hij ons toestemming geeft.
Al heeft niemand van ons enig verstand van wat er juist in deze brief moet staan en de opmaak daarvan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Chris80
Topic Starter

#32 , 21 sep 2013 22:13

Ok, ik heb ondertussen nog steeds niet het gevraagde strafdossier verkregen van de advocaat... ze zou 'erachter gaan' al van sinds ik het hier vermeld heb..

Ondertussen zijn er nog andere problemen bijgekomen. De huisbaas is teweten gekomen dat mijn vader in de gevangenis zit en probeert hem nu buiten te smijten...

Nu heeft zijn advocaat hier blijkbaar ook al een blunder begaan door niet aanwezig te zijn tijdens een plaatopneming.

Wij weten echt niet meer hoe of wat wij moeten doen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#33 , 21 sep 2013 22:30

Iemand die in de gevangenis zit kan niet van zijn domicilie verwijderd worden.
Edoch de huur dient wel betaald te worden.

Als u weet waar hij veroordeeld is ( stad) kan u daar op de griffie eens gaan horen.
Vermoedelijk griffie correctionele rechtbank.

Reclame

Chris80
Topic Starter

#34 , 24 sep 2013 12:48

Iemand die in de gevangenis zit kan niet van zijn domicilie verwijderd worden.
Edoch de huur dient wel betaald te worden.

Als u weet waar hij veroordeeld is ( stad) kan u daar op de griffie eens gaan horen.
Vermoedelijk griffie correctionele rechtbank.
Ja de huur word gewoon betaald.
De verhuurder was oorspronkelijk naar de rechter gestapt met de klacht dat hij de huur niet meer betaald, maar toen ik de bewijzen van betaling voorlegde (bankuittreksels) veranderde ze haar klacht in dat het pand niet onderhouden word. Er heeft ondertussen een plaatsopneming plaatsgenomen en daar was ook alles in orde aangezien ikzelf het pand onderhoud.

Ik heb de griffie al eens gecontacteerd, maar ik zou geen inkijkrecht hebben aangezien ik geen betrokken partij ben (ook al ben ik de zoon).

Vandebos

#35 , 24 sep 2013 13:01

Uw vader kan u een schriftelijke machtiging geven.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”