Vraag aan politie de lijst van vaststellingen ( PV's - GAS) en de meldingen ... ter plaatse geweest maar geen vaststelling.
Ik beschik al over een overzicht van alle meldingen. Jammer genoeg zijn er een groot deel bij waarbij er geen positieve vaststelling kon gebeuren: politie kwam pas na ettelijke uren, waardoor de bewoners ondertussen thuis waren en het geblaf dus stopt, of kwamen helemaal niet wegens geen ploeg beschikbaar. Uiteraard is dit de allerlaagste prioriteit, maar 't is toch vervelend... Van één van de nachtelijke vaststellingen zou er wel een GAS boete gekomen zijn volgens de politie.
Zijn er meerdere klagers dan samen gaan.
Er zijn meerdere buren die tegen mij klagen, omdat ze weten dat ik er tegen inga. Niemand daarvan heeft tot nu toe zelf het initiatief genomen om een melding te doen of klacht neer te leggen.
Waar zit de hond binnen of buiten....politie kan ook optreden voor dierenverwaarlozing.
Het probleem is er wanneer de bewoners afwezig zijn voor een paar uur tot soms zelfs enkele weken. De honden blijven dan thuis. De bewoners laten de achterdeur open; zodat de honden vrij in de tuin kunnen. Het is op zo momenten dat de kleinste een blafconcert start, vermoedelijk uit verveling, aandacht zoeken of een soort van verlatingsangst.
In de periodes van lange afwezigheid komt er (denk ik) dagelijks iemand langs om de honden eten en drinken te geven, maar eens die weg is, begint het geblaf opnieuw.
De wijkagent is ook al eens langs geweest, maar die zegt niks te kunnen doen: ik moet maar naar de rechtbank gaan...
Da gedoe sleept nu al 3 jaar aan, dus 't begint wel stilletjes aan ferm op mijn systeem te werken...