opname telefoongesprek - bewijswaarde in rechtbank?

VeeJay
Topic Starter

opname telefoongesprek - bewijswaarde in rechtbank?

#1 , 25 nov 2011 22:27

Allen,

Ik lig in conflict met iemand, een consumenten zaak.

Ik ben in het bezit van een (digitale) opname van een telefoongesprek tss mezelf en de man - in onverdachte tijden - , waarin hij belastende verklaringen over zichzelf aflegt (hij geeft toe oneigenlijk gebruik gemaakt te hebben van mijn eigendom welk bij hem binnen was voor herstel, ik heb dit persoonlijk vastgesteld).

Nu zijn er problemen doordat mijn eigendom is beschadigd (terwijl het nog steeds in zijn handen was), ik ben er 200% zeker van dat hij schuldig is, maar kan niets bewijzen. Zelf gebaart hij nu natuurlijk van krommenaas.

De opname van het telefoongesprek is het enige bewijs dat ik heb (van oneigenlijk gebruik, misbruik van vertrouwen,...), al de rest is 'toeval'

Kan ik deze opname gebruiken in de rechtbank?
Heeft de opname bewijswaarde? Mag ik ermee naar buiten treden?

Veel dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 nov 2011 22:34

Hierover is reeds meermaals geantwoord.
zoek in deze site is op telefoongesprek, opname enz
Het antwoord is ja, het is een bewijs zekere een begin van bewijs en het is de rechter die beslist over het gebruik.

VeeJay
Topic Starter

#3 , 25 nov 2011 22:50

Dank voor het snelle antwoord.

Ik had al gezocht op 'telefoongesprek': geen resultaten...

Doe ik iets fout?

mss via geavanceerd zoeken(?)

In ieder geval sorry, ik zoek verder...

Reclame

Franciscus

#4 , 25 nov 2011 23:25

oa
http://www.juridischforum.be/forum/view ... me+gesprek" onclick="window.open(this.href);return false;

Float heeft er zelf de wettekst bijgezet.

Handig he.

Ikzelf het het meermaals aangeraden.
Ik gebruikte het zelfs voor het toegelaten was als 'memory' ipv schrijven en daar waren ook de gesprekken inbegrepen ...deze konden dan letterlijk overgetypt worden.... was erg lastig voor tegenpartij voor de rechtbank.
Omdat men werd geconfronteerd met 'letterlijke uitspraken'...

VeeJay
Topic Starter

#5 , 27 nov 2011 16:36

Franciscus,

Ik heb nog enkele vraagjes, kan je me een pb sturen(?)

Dank

mava105

#6 , 27 nov 2011 16:44

Voor een vraagje kan je zelf op de link PB onderaan klikken.

Petmans

#7 , 19 jan 2014 13:54

oa
http://www.juridischforum.be/forum/view ... me+gesprek" onclick="window.open(this.href);return false;

Float heeft er zelf de wettekst bijgezet.

Handig he.

Ikzelf het het meermaals aangeraden.
Ik gebruikte het zelfs voor het toegelaten was als 'memory' ipv schrijven en daar waren ook de gesprekken inbegrepen ...deze konden dan letterlijk overgetypt worden.... was erg lastig voor tegenpartij voor de rechtbank.
Omdat men werd geconfronteerd met 'letterlijke uitspraken'...

Kunt U hier iets meer uitleg over geven aub? (hoe U dit deed zodat ik eventueel deze techniek ook kan toepassen)

Alvast bedankti

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”