#17 , 25 jan 2014 11:07
vooral aan scorpioen en j.demoor . Mijn hartelijkste dank voor jullie hulp en steun via dit forum.
Ik ontving gisteren uiteindelijk het vonnis van de vrederechter, mijn hoofdvordering " de vernietiging van onterechte en bedrieglijk genomen beslissingen van de laatste algemene vergadering " werd ingewilligd door de rechter. Tegenpartij moet de gerechtskosten betalen en een ook een boekhouder die orde moet stellen op zaken in de oneerlijk gevoerde boekhouding van de syndicus en dit vanaf ik eigenaar werd in 2012.
Er werden ook nog enkele minder belangrijke punten, maar waarin ik toch ook geschonden werd in mijn rechten, niet weerhouden in dit vonnis. Ik overweeg nu of ik hiervoor al dan niet in beroep zou gaan. ....vooral omdat tegenpartij nog documenten in mijn nadeel heeft toegevoegd na de zitting en de pleidooien, waarvoor de debatten niet werden heropend.
Ik werd hiervan ook niet op de hoogte gebracht door het verdegerecht. Toen ik op de griffie vroeg waarom het vonnis zo lang wegbleef werd me enkel geantwoord, de rechter heeft het vonnis in beraad hield. En of ik het dossier kon inzien, dat werd me geweigerd.
Ik dacht nochtans dat; ofwel alle documenten welke worden aangeboden na het neerleggen van de conclusie en de zitdag verworpen moesten worden, en indien ze toch worden aangenomen omdat het een "belangrijk feit zou zijn in verband met het vonnis," Tegenpartij toch het recht en de kans zou moeten krijgen om deze stukken te kunnen weerleggen tijdens nieuwe (heropende) debatten?
Dit laatste is uiteindelijk niet gebeurd, maar deze stukken hebben de beslissing van de rechter wel duidelijk beïnvloedt. Kan iemand mij nog zeggen of de rechter mij hiervoor al dan niet diende terug op te roepen en de debatten terug moesten worden geopend, of toch niet??
Dat zou ik nog heel graag vernemen van jullie indien mogelijk.
Inina