Ik zit met het volgend probleem;
In 2008 heb ik een verkeersongeval gehad met als tegenpartij een motorrijder die 120km/u reed op een 50km/u weg en volgens mij door het rood licht is gereden.
Ik stond stil aan de lichten, in tegengestelde richting, voorgesorteerd om links af te slaan wat ik ook deed toen het licht op rood sprong.
Gevolg, motard rijdt frontaal op mij in, wordt 100m weggeslingerd en verliest een been. Op het moment van de aanrijding was ik licht geïntoxiceerd maar de verzekering heeft zich niet teruggetrokken en de tegenpartij vergoed en is nooit iets komen terugvorderen bij mij.
Deze zaak is voorgekomen voor de politierechtbank in Luik in 2009 zonder dat ik een dagvaarding heb ontvangen.
Vonnis, 1€ schadevergoeding, 2 jaar rijverbod en opnieuw alle testen afleggen. Tegenpartij werd van alle schuld vrijgesproken.
In februari 2010 werd dit vonnis bij mij betekend door de wijkagent waarna ik onmiddellijk verzet heb aangetekend tegen het verstekvonnis aangezien ik me niet kon neerleggen bij deze uitspraak.
Volgens mijn advocaat werd door procureur van de politierechtbank beroep aangetekend tegen dit vonnis aangezien de tegenpartij ook niet zonder schuld was.
Deze zaak zou in januari 2010 reeds ter zitting zijn gekomen (zonder mijn weten of aanwezigheid) en de uitspraak valt beter mee, 3 maanden rijverbod.
Nu vraag ik mij af of mijn rechten niet geschonden zijn?
Ik heb tijdig verzet aangetekend tegen het eerste vonnis om deze zaak dus in "eerste aanleg" terug te kunnen laten voorkomen om dan later eventueel beroep aan te tekenen als de uitspraak mijn niet beviel.
Door het feit dat er nu een tweede vonnis is in beroep kan ik zelf niet meer in beroep gaan, tenzij in Cassatie maar ik weet niet of er nu echt procedurele fouten zijn gemaakt door de rechtbank in Luik.